H7 koplampen en APK keuring.

BlackPoloBM

Bekend lid
Ik heb in april mijn apk keuring voor het eerst. Ik heb al een tijdje H7 koplampen erin, maar de dimlicht blijft niet aan als ik grootlicht gebruik. Dit is een apk afkeur. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Via vcds lukt dit waarschijnlijk niet met mijn module had iemand toen gezegd. De oude koplampen heb ik ook niet meer om ze even om te switchen enkel voor de keuring.

Lijkt me dat je de bedrading een beetje moet aanpassen... H4 heeft als ik het goed heb 3 polen en H7 maar 2.

Ik denk dat je het zelf ook wel goed zou kunnen hoor. Namelijk 1 draadje even doorverbinden. Ik ga ff kijken of ik concreet een mini how-to voor je kan maken.

Jela kon dit niet op het moment dat ik er. Was. Alweer 2 jaar geleden.
Inmiddels wel:

Marktplaats.nl - NaviCare - Auto en Motor | Monteurs en Garages
Geplaatst door Hansa op 03 dec. '12 | 7 jaar actief op Marktplaats

Ik heb in mijn polo de standaard H4 units vervangen door H7 (Highline) units. Daarna werkte grootlicht niet zoals het hoort. Een bekend probleem. Jela heeft het probleem vakkundig opgelost. Hij heeft ook meteen nog wat instellingen aangepast in de computer en alles netjes en snel gedaan. Perfecte service en verstand van zaken!

Het wel of niet goed werken heeft met de versie van de BCM te maken, volgens mij werkten de eerdere types wel zonder aanpassing, en de latere niet.

Dan zou het rijtje zo zijn:

Deze werken zonder aanpassing:
bj: 2010 - BCM:6R0 937 088
bj: 2011 - BCM:6R0 937 088 B

Deze moeten aangepast worden:
bj: 2011 - BCM:6R0 937 088 D
bj: 2012 - BCM:6R0 937 088 F
etc.

Bovenstaande is diep uit mijn geheugen gegraven, ik kan niet garanderen dat dit accuraat is.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst...

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze eis heeft betrekking tot xenon verlichting. Bij halogeen is dit geen keuringseis. Dit komt namelijk omdat Xenon verlichting een 'opstart tijd' heeft, hierdoor heb je na het terug schakelen naar dimlicht mogelijk even geen of onvoldoende licht. halogeen heeft dit probleem niet,

Volkswagen  Polo BlueGT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!