Halogeen naar LED koplampen

PieterZoglou

Nieuw lid
Dag Mede Polo Eigenaren,

Ik wil binnenkort een overstap maken van mijn Halogeen koplamoen naar een full-led setje.
Nu lees ik dat hier van alles voor moeten worden aangepast maar vooralsnog vind ik nog geen concreet antwoord. Ook zie ik dat vele after-market setjes alleen dagrijverlichting led hebben en geen dimlicht etc. ik ben echt opzoek naar een full led koplamp.

Ik rij zelf een Polo 6C 2017 95pk 1.0 Bluemotion.

Hopelijk kunnen jullie hier mij een betere uitleg geven over een how-to plus als je zelf full leds hebt ontvang ik hier graag een link van.

Thanks!

Volkswagen  Polo 6c 
Voor de originele full-led koplampen moet je inderdaad bij @joosspekloos zijn.

Er zijn ook after-market U-LED lampen met of zonder dynamisch knipperlicht. Bij interesse kan ik je daarbij helpen, stuur maar een PM.

Het is is denk ik van belang jezelf af te vragen wat je wilt. Hoeveel wil je eraan uitgeven, hoeveel waarde hecht je aan origineel of after-market, en wat vind je mooi. De after-market U-LED lampen zijn goedkoper dan de originele full-led koplampen, maar ja niet origineel. Wat je mooier vind weet ik niet.

Tesla  Model 3 Highland 
Ik geef 0 waarde aan OEM koplampen, maakt me niet veel uit, zolang ze er goed uitzien. de originele bewaar ik toch voor eventuele doorverkoop van de wagen. Budget zal rond de €500 liggen ongeveer. hoeft niet per se op de cent uit te komen zolang het werkt, legaal is en er netjes uitziet.

Volkswagen  Polo 6c 
de enige koplampen met echt full LED zijn de OEM koplampen.

alle andere koplampen zijn in de basis halogeen lampen met een H7 LED lamp erin. dat is toch net minder ideaal. de U lampen bijvoorbeeld hebben in het verleden nog wel eens kwaliteit issues gehad met bijvoorbeeld vocht.

OEM heeft wel z'n OEM prijs, maar als je de huidige lampen bewaart kun je altijd terug en de LED lampen voor bijna hetzelfde geld weer doorverkopen.

U-Led’s hebben inderdaad (althans bij mij) veel problemen gehad met vocht. Heb ze nu zelf opnieuw gekit, dat heeft geholpen. Een kwaliteitsproduct is het zeker niet maar daar betaal je dan ook niet voor :mrgreen:

Saab  9-3 Vector 2008 
Was uit mijn hoofd 250 euro kwijt voor mijn setje. Dat was inclusief ombouw naar Xenon. De oorspronkelijke H7 LED's kreeg ik erbij.

Saab  9-3 Vector 2008 
is nog allemaal te overzien.
dus zo'n u led hebben die normaalgesproken een projectielens voor zo'n H7 led?
Als het allemaal te overzien is, ga dan gewoon voor de OEM full-led, simpel. Ik heb in mijn vorige polo de U-led lampen gehad zonder enige problemen, maar achteraf blijven de originele OEM leds mooier.

Tesla  Model 3 Highland 
Heren, Bedankt voor de hulp! ik ga dan opzoek naar een set OEM of anders een goede U-Led. Beide opties vind ik prima maar ligt natuurlijk eenmaal aan het aanbod en de looks van de koplampen.

Volkswagen  Polo 6c 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!