Hoe en welke parkeersensors inbouwen icm RNS-510

Hallo Iedereen,

Weet iemand misschien hoe ik parkeersensors moet inbouwen in mijn Polo 6r 2011? En is dat moeilijk? En welk setje heb ik dan nodig, want ik wil graag dat ik op mijn RNS-510 kan zien hoever het object van mijn auto staat.

Alvast bedankt.

Dan heb je een orginele set nodig, oa te verkrijgen bij carsystems, voor een leek is het niet makelijk. Je moet namelijk in de data bus van de auto gaan solderen, doe je dat fout dan heb je extreem veel kans dat je auto het niet meer doet

Volkswagen  Polo BlueGT 
Dan heb je een orginele set nodig, oa te verkrijgen bij carsystems, voor een leek is het niet makelijk. Je moet namelijk in de data bus van de auto gaan solderen, doe je dat fout dan heb je extreem veel kans dat je auto het niet meer doet

Heel erg bedankt! En is het ook nodig om in mijn achterbumper gaten te boren?

Een conische stappenboor kopen, werkt het best. Aan de binnenkant van je achterbumper plak je de houders van de parkeer sensoren. Ik heb ook de set zelf ingebouwd van carsystems. Het aansluiten heeft Jela toen gedaan maar hij vond het een nachtmerrie... Kijk maar eens in mijn garage

Een conische stappenboor kopen, werkt het best. Aan de binnenkant van je achterbumper plak je de houders van de parkeer sensoren. Ik heb ook de set zelf ingebouwd van carsystems. Het aansluiten heeft Jela toen gedaan maar hij vond het een nachtmerrie... Kijk maar eens in mijn garage
Ik vond het eigenlijk vrijmakelijk om aan te sluiten. Het meeste gemartel is de stekker van de sleepring los te krijgen, en daar 2 draden bij aan te sluiten.

Volkswagen  Polo BlueGT 
Klopt ja, we kregen het niet los (witte stekker op het stuur) bleek een lipje aan te zitten die je eruit moet trekken. Het programeren wilde ook niet echt, maar na het opnieuw opstarten van zijn laptop werkt het perfect.
Alleen was het wel kiezen tussen de parkeersensoren of coming home aan met programeren. Hoe dat zit weet ik niet.

Kan je niet beter een camera installeren op je nrs 510? Makkelijker te installeren en zeker goedkoper dan oem parkeersensoren.

Dat klinkt interessant! Ik heb het ook even opgezocht, maar ik zie prijzen van 450 euro voor een camera setje voor de RNS-510. Zijn hier ook goedkopere oplossingen voor?

Alvast bedankt.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!