Hoe startmotor demonteren - DXB versnellingsbak (type 085)?

Hallo iedereen,

Mijn naam is Dennis, en ik heb hier net een account aangemaakt.

Ik heb een 1.4 16v (AUA) motorblok met een DXB handgeschakelde versnellingsbak (type 085).
De startmotor van mijn auto zit gepositioneerd aan de achterzijde van het motorblok onder het inlaatspruitstuk.

Ik zou graag willen weten of de startmotor gedemonteerd moet worden vanaf de bovenzijde of onderzijde van de auto. Als ik de startmotor vanaf de bovenzijde zou willen demonteren, lijkt mij onvermijdelijk om eerst het inlaatspruitstuk de verwijderen om de nodige ruimte te creëren. Dit lijkt mij onnodig veel werk om simpelweg bij een startmotor te kunnen komen...

Ik heb zelf geen autobrug thuis, en om kosten-technische redenen wil ik de auto liever niet naar een professionele garage brengen.

Ik zie heel graag een reactie van jullie tegemoet!
Alle hulp is zeer welkom!


Met vriendelijke groet,

Dennis
 
Volkswagen  Caddy Mk2 (9K) — zelfde blok en versnellingsbak als een Polo 6N(2)  1.4 16v (AUA) 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!