Ik heb de laatste maanden af en toe last van EPC meldingen. Het EPC lichtje blijft aan na het starten en het vermogen van de motor kan dan afnemen maar dat gebeurde niet altijd. Een ANWB-monteur heeft hem uitgelezen en die vond storing in de Electric Power Control (EPC) dat veroorzaakt door een vervuild gasklephuis. Eind oktober in het gasklephuis door de dealer gereinigd daarna was de storing verholpen. Echter gisteren opnieuw een EPC storing met zeer weinig power.. Ik heb er een stukje mee gereden een toen langs de kant gezet omdat niet harder dan 30km kon. Motor uitgeschakeld om opnieuw te kunnen starten maar dat lukte eerst niet. Daarna was er geen reactie als de contactsleutel omdraaide. Er ging geen enkel lichtje aan op het dashboard. Na wat wiebelen met de contactsleutel gingen de signaallichtjes weer aan en uit, zoals altijd bij de initialisatie voor de start, en kon ik de motor weer starten. De motor functioneerde weer normaal en ik kon ongestoord naar huis rijden. Het ziet er uit als slechte contacten in de startschakelaar en die wil ik nu graag gaan vervangen maar de vraag is hoe makkelijk/moeilijk dat is bij een Polo 9N3 van 2006. Weet iemand daar wat van, ik kwam het nog niet tegen op het forum.