Hoge olietempratuur

Trik

Lid
Hi allemaal,

Vandaag met de Polo een rit naar Zuid-Frankrijk gemaakt nadat de turbo is vervangen :)
Het viel mij in Nederland al op dat de olietempratuur al relatief hoog was ( rond de 115 graden bij 100 km/h), echter in Frankrijk werd dit wel erg extreem. Olietempratuur tikte 137 graden aan met 130 op cc.
Ook koelvloeistof werd rond de 110 graden.
De hele weg bleef de olietempratuur schommelen tussen de 120 en 130 graden waarbij de temperatuur ook totaal niet stabiel was en continu versprong.

Iemand ervaring hiermee? Moet straks ook weer terug naar Nederland. Twijfel of dat slim is nu ;)

Volkswagen  Polo 6c 
Koelvloeistof en olie allebei op peil? Blok wordt blijkbaar te heet, als het echt te erg wordt (137 is best wel tè erg) dan kun je tijdens het rijden vol de verwarming aanzetten met de ramen open zodat hij het daar ook kwijt kan.
Hoe dan ook, niet normaal en moet zeker even naar gekeken worden als je het zelf niet kunt.

Volkswagen  Polo AW GTI 
Koelvloeistof en olie allebei op peil? Blok wordt blijkbaar te heet, als het echt te erg wordt (137 is best wel tè erg) dan kun je tijdens het rijden vol de verwarming aanzetten met de ramen open zodat hij het daar ook kwijt kan.
Hoe dan ook, niet normaal en moet zeker even naar gekeken worden als je het zelf niet kunt.
Bedankt voor je reactie.
Olie en koelvloeistof zijn beide op pijl. Denk dat ik maandag maar even langs de VW garage hier rijd.

Volkswagen  Polo 6c 
Met mijn 1.4 ook naar zuid spanje gegaan, olie liep max tot 116 graden en koelvloeistof bleef op 90

Volkswagen  Polo 6C 
Mijn koelvloeistof is nog nooit boven de 90 graden gegaan en de laatste keer dat mijn olie zo warm werd strandde ik halverwege mijn trip, omdat het oliefilterhuis gescheurd was bij een fitting (ouderdom). Ik raad aan wel onder de auto blijven kijken of die ook olie lekt. Moet je soms ook bijvullen?

Mijn koelvloeistof is nog nooit boven de 90 graden gegaan en de laatste keer dat mijn olie zo warm werd strandde ik halverwege mijn trip, omdat het oliefilterhuis gescheurd was bij een fitting (ouderdom). Ik raad aan wel onder de auto blijven kijken of die ook olie lekt. Moet je soms ook bijvullen?
Nee, heb nog niet hoeven bijvullen. Heb ook niet idee dat er iets lekt. Morgen rijd ik langs de VW garage hier. Wordt vervolgd ;)

Volkswagen  Polo 6c 
Misschien vastzittende waterpomp solenoid ? IS deze al een keer vervangen met de distributiewissel ? Bij 1.4 tdi's bekend probleem.

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!