Hoog verbruik Polo 6R 1.4 FSI

Hoi!

Ik heb nog niet zo lang mijn Polo geimporteerd uit duitsland. Het enigste 'Probleem' wat ik nu tegen aan loop is dat hij echt zuipt. Het is er een zonder boordcomputer die de consumptie meet maar met een paar berekeningen kom ik snel op een getal van 10L per 100KM. Aangezien dit een tandje aan de hoge kant is heb ik al gekeken via OBD2 of ik iets snel kon zien maar dat bracht mij niet echt verder.

O2 sensoren zijn zover ik zie prima. Niet de ohms gemeten of de geschiedenis van deze bekeken maar terwijl kwa voltage eentje radicaal omhoog en laag gaat bij gas geven geeft de ander toch iets minder verandering aan. Hoe kan ik dit goed meten?

De long fuel trim is ook goed. Meestal tussen de -11% tot 3%, stabiel op -4% met uitschieters als je remt tot -40%.

Wat zou nog meer een probleem kunnen vormen? Zou een vacuum lek op de fuel trim te zien moeten zijn? Want ik heb wel een slang die vanaf de luchtfilter doos naar buiten 'hangt', weet niet of dit goed is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 85PK 
Nee lekt niks. Overnacht of na laten lopen van de auto.

Wel een test die ik inmiddels gedaan heb is het toeren aantal op 1800 te houden. Hij kon alleen niet dit stabiel aan. Hij begint iets te schommelen naar 1700/1900 ook al beweeg ik me voet niet. Je hoort het ook. A/c maakt ook iets geluid.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 85PK 
Kilometerstand van de auto? Standaard velgen, sportvelgen, hoeveel inch en bandenmaat?
Km stand is 143347km. Staat op 185/60/r15 stalen velgen. Nog wel winterbanden maar die worden nog vervangen door een paar all seasons binnenkort.

Olie en filters zijn ook vervangen recent. Bougies met 134000km. Distributie riem moet nog voor het eerst.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 85PK 
Dan is 1 op 10 niet heel gek als je dan ook nog een iets sportievere rijstijl hebt, ik merk bij mijn 1.4 dat ik pas zuinig ga rijden als ik al een kilometer of 5 onderweg ben en dan let ik nog heel erg op mijn rijstijl ook. Vaak red ik dan zo'n 1 op 17/18, met 98 E5 brandstof.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Gooi je tank eens 2 of 3 keer helemaal vol en kijk dan naar het aantal gereden kilometers. Dan weten we waarover we werkelijk praten dan over een 'snelle berekening'.

Heb je de auto zelf vanuit Duitsland gereden of op de wagen? Indien hij op een wagen is gereden, kan het raadzaam zijn om de boel eens even goed heet te rijden, ga even na 19.00 een stuk snelweg rijden en probeer dan ook even flink door te rijden (dit tel je natuurlijk niet mee voor het verbruik dan ;) )

Als het na zoveel tanks echt beroerd blijkt, kun je altijd nog eens een garage raadplegen.

Kijk trouwens ook nog even je koelwater temperatuur na bij warme motor. Mijn Lupo had een defecte thermostaat, daardoor hing hij continu op 70 graden ipv 90. Ging van 1 op 24 naar 1 op 28... Andere getallen, maar wel een flink verschil.

Met een koude motor in de stad levert overigens nooit een heel fraai verbruik op... Als ik eens een boodschap moet doen verderop kom ik ook nooit boven de 1 op 15 met de diesel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Wat bresje zegt inderdaad, ik weet niet hoezo, maar je auto geeft bij veel auto merken niets aan als je thermostaat niet meer naar behoren werkt. Dit zou ik als eerste even controleren is heel makkelijk af te lezen bij de polo.
 
Polo  6c  Verkocht 
Veel stadritjes met sportief rijgedrag rijdt hij 1:10. Als je rustig rijd dat zal hij 1:12 a 1:13 lopen in de stad.

Hoe lees je thermostaat af dan? Bij mij zit hij niet in mijn boordcomputer.
* met obd natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Gooi je tank eens 2 of 3 keer helemaal vol en kijk dan naar het aantal gereden kilometers. Dan weten we waarover we werkelijk praten dan over een 'snelle berekening'.

Heb je de auto zelf vanuit Duitsland gereden of op de wagen? Indien hij op een wagen is gereden, kan het raadzaam zijn om de boel eens even goed heet te rijden, ga even na 19.00 een stuk snelweg rijden en probeer dan ook even flink door te rijden (dit tel je natuurlijk niet mee voor het verbruik dan ;) )

Als het na zoveel tanks echt beroerd blijkt, kun je altijd nog eens een garage raadplegen.

Kijk trouwens ook nog even je koelwater temperatuur na bij warme motor. Mijn Lupo had een defecte thermostaat, daardoor hing hij continu op 70 graden ipv 90. Ging van 1 op 24 naar 1 op 28... Andere getallen, maar wel een flink verschil.

Met een koude motor in de stad levert overigens nooit een heel fraai verbruik op... Als ik eens een boodschap moet doen verderop kom ik ook nooit boven de 1 op 15 met de diesel.
Zal dit even proberen kijken wat het op levert. De polo heeft alleen geen temperatuur meter vgm althans ik kan ook niks vinden op mijn obd2.

Heb de auto nu ongeveer twee maanden, heb hem inderdaad achter op een wagen hier heen gehaald maar had intussen al een paar keer goed gas gegeven op de snelweg ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 85PK 
Dan is 1 op 10 niet heel gek als je dan ook nog een iets sportievere rijstijl hebt, ik merk bij mijn 1.4 dat ik pas zuinig ga rijden als ik al een kilometer of 5 onderweg ben en dan let ik nog heel erg op mijn rijstijl ook. Vaak red ik dan zo'n 1 op 17/18, met 98 E5 brandstof.
Ja dat dacht ik ook eigenlijk wel maar ik dacht dat de 1 op 10 wel echt de andere kant van het spectrum is. Zou denken dat het op 1 op 14 het ergste zou zijn wat deze polo kan halen zeker als je kijkt naar andere polo's die 1 op 16 makkelijk halen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 85PK 
Ja dat dacht ik ook eigenlijk wel maar ik dacht dat de 1 op 10 wel echt de andere kant van het spectrum is. Zou denken dat het op 1 op 14 het ergste zou zijn wat deze polo kan halen zeker als je kijkt naar andere polo's die 1 op 16 makkelijk halen.

Ik denk dat het realistischer is om rond de 1 op 13/14 te komen.
Ik haal met mijn 1.2 tsi rond de 1/14 met een normale rijstijl en soms war sportiever
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!