Hulp gezocht bij alarmprobleem VW Polo 6R

Beste VW Polo-liefhebbers,

Ik ben nieuw hier, dus mijn excuses als dit bericht niet helemaal op de juiste plek staat! Toch hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden voor het volgende probleem.

Sinds afgelopen donderdag blijft het originele alarm van mijn VW Polo 6R willekeurig afgaan ene moment een uur niks en het andere moment elke 5 a 10 minuten. De ANWB is langs geweest, maar helaas konden zij het probleem niet oplossen. Inmiddels staat de auto bij een vakgarage, maar ook daar hebben ze nog geen oplossing gevonden.

Mijn vraag aan jullie: heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt? Zo ja, wat kan ik eraan doen? Is dit op te lossen door het alarm weg te schrijven via VCDS software, of zijn er nog andere mogelijke oplossingen die ik kan proberen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips! Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Een VW-liefhebber.

Volkswagen  6R 
ik vind vooral die uitroeptekens in je titel een beetje irritant en onnodig

begin met uitlezen foutcodes en daarna kijken wat er aan de hand is en/of waarom het alarm afgaat. batterij sirene ok? sensoren ok?
wegschrijven kan altijd
Ik heb meer gezet uit noodkreet!

Uitlezen hebben we gedaan alleen het gekke is, er zijn geen foutcodes. Waar de ligt de serine ?

Volkswagen  6R 
Zo speciaal voor @iichel zijn gemoedsrust de uitroeptekens verwijderd.

Heb je er wel eens bij gestaan als tie afgaat? Brand dan de binnenverlichting bijvoorbeeld, dan zou het het slot kunnen zijn.

Je hebt naast je bestuurdersstoel op je b stijl een knop om je interieursensoren uit te schakelen. Probeer die eens om te kijken of het daardoor komt.

Gewoon wat tips wat je zelf kan proberen.

Zo speciaal voor @iichel zijn gemoedsrust de uitroeptekens verwijderd.

Heb je er wel eens bij gestaan als tie afgaat? Brand dan de binnenverlichting bijvoorbeeld, dan zou het het slot kunnen zijn.

Je hebt naast je bestuurdersstoel op je b stijl een knop om je interieursensoren uit te schakelen. Probeer die eens om te kijken of het daardoor komt.

Gewoon wat tips wat je zelf kan proberen.
Haha Thanks topper!

Ja, ik heb er bij gestaan. Maar ik zet altijd de binnen verlichting uit als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik durf daar geen uitspraak over te doen. Ik ga het morgen even proberen anders schakel ik ze uit via de software.

Volkswagen  6R 
Als je deurcontact niet lekker meer is kan de auto "denken" dat er ongeoorloofd een deur geopend is.
Dan gaat 't alarm ook af.
Ook als je binnenverlichting uit staat.

Is de backup accu van de sirene misschien niet goed meer?
Dan krijg je ook alarmen.

Volgens mij zit die onder het parafaan bij de ruitenwissermotor
Inmiddels was het al vrijdag middag toen de auto bij de garage stond dus veel is er niet gedaan. Want mijn auto staat er nog.

Ik ga morgen even bellen om te vragen of ze het een en het andere kunnen uitlezen/controleren.

Wat ik wel weet en wat @Pigeon net boven aan gaf. Is dat “interieursensoren aan de B-stijl zijde” maar aan blijft staan. Ik kan die niet uitschakelen. Zegt dat misschien wat?

Volkswagen  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!