Hulp met Polo 3

Joshh

Nieuw lid
Beste,

ik heb mij zojuist een Polo 3 1.4 1997 aangeschaft (60pk) en zit met een probleem..

Zodra ik gas geef en rij,Maakt het blok een scheurend/Schrapend geluid,hoe meer gas hoe erger,Zodra ik de koppeling inhoud/stilsta is dit geluid weg.

Ik heb gezien dat dit de versnellingsbak lager(s) zouden kunnen zijn,zoja hoe kan ik dit fixen? Hele versnellingsbak vervangen of is het niet te veel gepruts om alleen de lagers te vervangen?

Zoek het liefst een goedkope,maar goede reparatie voor dit kwaaltje..

en van welk tot welk jaar passen onderdelen op mijn Polo? En welke modellen.

Ik hoop op verhelderende antwoorden,alvast bedankt!

mvg Josh

Volkswagen  Polo 3 
Dankjewel voor de reacties,Kan alleen helaas kom ik op die site nietecht wijs uit..

past een 6n2 bak op mijn motorblok?

Volkswagen  Polo 3 
Ik heb voorheen precies eenzelfde Polo gehad. Weet je zeker dat het uit de versnellingsbak komt of dat dit er iets mee te maken heeft? Ik had bij mij ook dat er een soort metaalachtig geluid, een soort metaalachtig geratel. Weet niet of dat uit het blok kwam, misschien uit de uitlaat. Was ook vooral bij gas geven. In lage toeren volgas was het goed hoorbaar, omdat andere motorgeluiden het dan niet overstemden.

Probleemloos 40.000+ km daarmee gereden. Maar misschien heb jij een ander geluid.

VW  Polo AW 2020 Comfortline 
Ja vrijwel zeker,Want het gierende geluid is er vrijwel altijd (en niet aan te horen) en in de 3/4 is het al helemaal erg..

als ik terugval met gas geven is het een stuk minder,maar dan geef ik amper gas

En bij koppeling intrappen is het er ineens niet meer..

Volkswagen  Polo 3 
Klinkt als een versnellingsbaklager dat bezig is met zn pensioen!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Wel gelezen dat de Polo 6N veel versnellingsbak problemen heeft (gehad). Ik heb de mijne preventief de bakolie toen laten verversen. Werd me verteld dat ik dat nooit had moeten doen en binnen paar maanden de bak kapot zou zijn. Nooit stuk gegaan.

VW  Polo AW 2020 Comfortline 
Op het forum is het moeilijk om aan de hand van een geluid diagnose vast te stellen. @Joshh vraag een garage wat het is en om een offerte van de reparatie. Je kan niet zomaar een andere versnellingsbak van dezelfde Polo er onderhangen. Moet er één zijn van het zelfde type. Let daarbij op de code die op de bak staat.

Seat  Arona 2020 
Bedankt voor de reacties, maar wil liever zelf eraan beginnen dan tegen alle kosten van een garage aan te kijken,dan krijg ik er ook kennis op haha!

heb inderdaad gehoord dat het een bekend kwaaltje is bij de polo 3’tjes.

en daarom kwam ik hier met de vraag welk model versnellingsbak(ken) eronder past zodat ik een kan kijken waar ik die kan vinden.

mvg

Volkswagen  Polo 3 
Ik bedoel het niet onaardig maar als je zelf niet kan vaststellen welke versnellingsbak er onder past, als je zelf niet kan vaststellen wat je Polo mankeert en af gaat op want anderen van achter hun scherm zeggen, wil ik je adviseren om er zelf niet aan te sleutelen.

Seat  Arona 2020 
Nou heb die indruk wel van jou,hou zo een reacties voor je aub daar vraag ik niet naar.

Ik vraag gewoon vragen die iedereen ooit eens heeft moeten vragen,en daar zijn forums onder andere voor,als ik een antwoord krijg op mijn vraag kom ik al een stuk verder.

g

Volkswagen  Polo 3 
  • Haha
Waarderingen: Sal
Golf 3 is het hetzelfde blokje en bak geleverd, dat verruimd je zoektocht in ieder geval.
Je ‘moet’ in ieder geval je bak code proberen op te zoeken.
Je kan in niet zomaar een bak van een 6n2 pakken, ene blok hangt namelijk voorover, andere achterover. Maar hoe dat precies zat weet ik niet meer helaasch.

Volkswagen  Polo 6R 
In principe zou elke bak van dezelfde 'familie' passen, vraag is alleen wat je zelf aanvaardbaar vindt aan verschil in overbrengingsverhouding. Deze bak is namelijk zo optimaal mogelijk samengesteld om samen te werken met jouw vermogen/koppel.

Op de sticker in je onderhoudsboekje of in de kofferbak zou de code van de versnellingsbak moeten staan, ik zou direct een gereviseerde monteren als je lang van je Polo wilt genieten, de bakken van de 6N staan erom bekend lager problemen te hebben.

Tevens meteen aan te raden je koppeling/drukgroep/druklager mee te vervangen als die bak er af is, scheelt een hoop arbeid als dit straks over 20.000km misschien alsnog moet.

Bedankt voor de hulpvolle reacties.

Ik zal eens kijken bij de oude eigenaar voor het onderhoudsboekje en aan de slag gaan.

mvg

Volkswagen  Polo 3 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!