Hulp nodig met achteruitcamera in combinatie RCD360

Beste Polo drivers,

Ik ben zelf ook een trotse Polo rijder, en ken deze forum net nieuw. Helaas heb ik niet zoveel verstand van knoeien met auto’s en is er iets waar ik niet uitkom. Ik hoop dat jullie wel de oplossing weten. Zoals jullie aan de titel kunnen zien krijg ik mijn reverse camera niet werkend, dit omdat ik geupgrade ben van een Aliexpress radio naar de RCD 360. Radio installeren lukte me wel lol. De vorige eigenaar had netjes een camera ingebouwd dat werkend was op de oude radio, helaas krijg ik het met de Rcd360 niet aan de praat, er zit een gele tulp aansluiting op de RCD maar helaas pakt die het niet.
Kan iemand mij hiermee helpen ?

Bedankt voor het lezen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Oh even ter duidelijkheid, ik krijg een error
melding als ik het eerste x op reverse zet dat rear view not available is of iets. Dus krijg niet gelijk te maken met een black screen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Iemand met een vcds kabel moet voor je coderen dat er een camera aangesloten is.
Nu kan hij niet gevonden worden. Daarna zal de camera wss werken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Iemand met een vcds kabel moet voor je coderen dat er een camera aangesloten is.
Nu kan hij niet gevonden worden. Daarna zal de camera wss werken.
hmm, hopelijk is dat zoals jij dat zegt. Is het trouwens ook mogelijk om parkingsensor te coderen ? Want vgm staat die bij mij uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
ik denk dat het iets anders is. parkeersensoren is wel coderen. foutmelding zal eerder in de voeding van de camera zitten ipv in de codering.
Hmm, hoe kan ik hier achtergekomen had gisteren ook vermoeden dat dat miss door voeding kan komen, maar dan begrijp ik niet waarom die met het oude systeem wel deed, alhoewel daar zaten echt veel stekkertjes aan vast in het oude systeem.
 

Bijlagen

  • A8D40938-C0A9-48AC-B05E-BC45936E434C.jpeg
    A8D40938-C0A9-48AC-B05E-BC45936E434C.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 27
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
De camera is niet goed aangesloten, loop alle kabels even goed na. Ik heb dit zelf ook gehad en toen zat het kabeltje die ik van het achteruitrijlicht afgetapt had los.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik had alles al gecheckt alles zit echt goed vast, en goed geklikt het viel me wel op de verbinding van de camera en (mannetje kabel) hangt nog een rode draad zonder stekker of iets wat is dit ? Dit zat ook zo los in het oude systeem.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
waar haal je voeding vandaan?
Ik zeg je eerlijk ik heb geen idee man, vorige eigenaar had alles ingebouwd en met het oude systeem deed die het gewoon netjes dus ik ging ervan uit dat die het bij deze ook moest doen. Dus dan heeft de camera wel voeding dus, hoe kan ik hier achterkomen dan ?Ik zelf knoei liever niet graag met stroom kabels etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Sorry voor de late reactie, maar heb het laten scannen, met VCDS bij een bekende en kreeg een foutmelding.
 

Bijlagen

  • 4875E701-4892-4059-BC3D-FA269C15BE86.jpeg
    4875E701-4892-4059-BC3D-FA269C15BE86.jpeg
    9.7 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!