Iemand ervaring met autostekoopgevraagd?

Mijn broertje wilt graag zijn auto verkopen en dan misschien een VW Polo aan te schaffen...de reden hiervoor is dat de auto te duur word en hij eigenlijk wel wat zuiniger wil rijden (hij was erg over te spreken toen die in mijn VW polo reed)
echter zit hij nog met een lening van plus minus 8000 euro. Het probleem is dat de VW Dealer veels te weinig voor de Mercedes C-klasse 180 geeft...4000 euro en als we hem APK keuren + nieuwe banden geeft die er 5000 euro voor. :evil: Heb al tegen me dealer gezegd NO DEAL!! hij heeft er destijds 12000 euro voor betaald :shock:
dat zou betekenen dat hij 3000 euro uit zijn eigen zak moet bijleggen om die lening af te lossen dat is echt te veel

Nu zag ik op internet zoiets als dit staan
http://www.autostekoopgevraagd.nl

Alleen vind ik het een beetje vage manier van handelen...er staat op de site er word CONTANT uitbetaald...binnen 24 uur te regelen...klinkt allemaal iets te goed

Wat is verstandig? toch via marktplaats proberen of offerte maken bij dat site...kijken wat ze bieden? als ze 7000 bieden dan vind ik dat al veel redelijker dan 4000 :cry:
 
Dat zijn meestal handelaren.
Je krijgt waarschijnlijk ook een handels prijs geboden op de benz.
Ik denk nog wel minder dan bij VW.

Maar ik zou het gewoon proberen, wat heb je te verliezen?

Ik zou de auto ook sowieso op marktplaats zetten.
Ook ff bij andere dealers proberen, kan zo maar duizenden euro's verschil in zitten.
Het is maar net hoeveel marge ze op een auto hebben. (Ik spreek uit ervaring).

Maar ik zou er niet op rekenen dat je broertje zijn lening af kan lossen met de verkoop van zijn auto.
Je schrijft meestal meer af per maand dan je aflost...
 
ah ok ja ik dacht al dat het wel wat fishy was...die gaan denk ik toch lager zitten dan wat de meeste zeggen...kdenk dat ik gewoon eerst MP ga proberen... 6-7k moet wel te halen zijn via MP das nog altijd gunstiger dan de VW dealer die hem voor bodemprijs overkoopt
het enige wat die gedaan heeft is rondje gelopen om de auto, auto gestart, naar de banden gekeken, bouwjaar en type genoteerd...daarna ging die even naar achteren om met zijn Occassion MATTIES te lullen en voila daar kwam dan een magisch getal van 4000 euro uit...echt wonderlijk wereldje dat autohandelen...tering...*cough* RipOffs*

Ik verwacht niet dat die daarmee zijn lening kan aflossen, maar als je 6-7k te pakken hebt dan hoef je nog maar 1000 - 2000 euro erbij te leggen om hem af te lossen...dat verlies zou ik dan gewoon nemen maar dan ben je wel van je krediet af :cool: wat betekent dat je dan een VW Polo kan nemen ofzo en een auto kan rijden van BJ 2010/2011

we gaan het proberen :) thanks alvast voor de input
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!