Ijzer-op-ijzer geluid bij wegrijden na start.

Syste

Bekend lid
Laatste tijd hoor ik wel eens een vervelend geluid wat ik liever niet hoor bij een auto van 3 maanden oud.
Dit geluid komt enkel voor wanneer de auto langere tijd (uurtje of 6 en langer) heeft stil gestaan.
Het treed direct bij het starten van de auto op, en klinkt nog veel luider wanneer je dan wegrijd. Na een seconden of 10 is het weg.
Het gaat dus om een Polo BlueGT van 02-01-2014 met DSG.

http://youtu.be/MiGcvZACNxc

VW Polo  BlueGT 
Gewoon terug gaan naar de dealer. Geluiden zijn -bijna- niet te beoordelen van achter een beeldscherm. En je hebt gewoon garantie.

Volkswagen  Polo BlueGT 
Dat snap ik, dit filmpje heb ik vandaag ook naar de dealer gestuurd.
Maar ik wil graag meedenken en weten of er mensen zijn die hier een gedachte over hebben. Mijn vermoeden ligt dat het uit de DSG bak komt.
Of in iedergeval van een plek waar olie na een tijd stilstaan is weggevloeid en na start dus nog een paar seconden nodig heeft om weer gesmeerd te worden.
Ik heb met dealers helaas niet echt hele goede ervaringen als het om problemen opsporen gaat.
Helaas is het gebleken dat wanneer hun uitleesapparatuur geen fouten kan vinden, hun het maar al te vaak ook niet weten.
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ik met mijn Transporter van 2007 voor een probleem kwam, ze niks konden vinden en me gewoon weer wegsturen met de opmerking: kom maar weer terug als het erger word.

VW Polo  BlueGT 
Die van mij had recentelijk ook een schrapend geluid bij wegrijden, maar dat kwam duidelijk van de remmen af. Heb hem naar de garage gebracht en er bleek vuil tussen remblokken en cilinders te zitten waardoor hij sleepte.

Volkswagen  Golf 7 R 
Daar heb ik ook nog aan gedacht, maar dat kan het niet zijn. Aangezien het schaven al hoorbaar is wanneer de auto stationair draait. Al hoor je het dan wel veel zachter.

VW Polo  BlueGT 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!