Ik wil meer geluid uit mijn Polo GTI 2.0 AW

Zoals de titel het al aangeeft, wens ik meer geluid te krijgen uit mijn GTI.
Je hoort hem af en toe op de achtergrond wat pruttelen en schreeuwen, maar helaas lijkt dit ook soms ook het soundgenerator-gebeuren in de cockpit te zijn.
Het mag van mij spannender.

Het gaat om een lease auto waarbij de auto na een bepaalde tijd terug moet.
Om die reden wil ik:
1. Niet te veel geld uitgeven
2. Alles moet “makkelijk” te herstellen zijn naar origineel.

Ik had gelezen dat het vervangen van de middendemper, einddemper of het verwijderen van de katalysator behoren tot de opties, maar is dit verantwoord? Word het geluid niet té aanwezig? Krijg ik geen gedoe met tussentijdse keuringen?

Het aanschaffen van een volledig uitlaatsysteem is voor mij te duur.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik heb m'n midden demper eruit gehaald. Qua hoeveelheid geluid vind ik het top, net wat meer aanwezig.
Als je niet teveel uit wilt geven is de demper verwijderen de beste optie. En geen problemen met de apk.
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Ik heb geen middendemper en geen einddemper en ik vind het geluid nog steeds te zacht soms.. dus als je een van die twee weghaalt zit je wel goed als je het beschaafd wil houden.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Zo, snelle reacties! En dat op dit tijdsstip:cool:

En wat is dan de beste keuze betreft het weghalen van de einddemper of middendemper?

Zit er qua geluid een verschil in?
Wellicht een verschil in moeilijkheid van monteren/demonteren?

Ik ben een leek hoor maar, als je bijvoorbeeld je middemdemper weghaald, dan dient er een andere pijp voor in de plaats te komen neem ik aan?

Wat zijn ongeveer de totale kosten voor het weghalven van een van de twee? En uiteraard ook het terugplaatsen.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik denk haast van wel, gezien het feit dat hij van 2019 is. Dat schijnt erg te schelen qua geluid. Op buitenlandse fora zijn de klachten hierover niet van de lucht. Ook heb je geen pops and bangs meer in de versies met OPF.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik denk haast van wel, gezien het feit dat hij van 2019 is. Dat schijnt erg te schelen qua geluid. Op buitenlandse fora zijn de klachten hierover niet van de lucht. Ook heb je geen pops and bangs meer in de versies met OPF.
Ik wil graag eens een goede opname horen. En ook lezen waar Volkswagen zegt dat het opf filter geen effect heeft op het geluid. Ik las ergens op dit forum dat iemand dat zei.
Die van mij is ook een GTI via lease, dus ga er denk ik niets aan doen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
Zo, snelle reacties! En dat op dit tijdsstip:cool:

En wat is dan de beste keuze betreft het weghalen van de einddemper of middendemper?

Zit er qua geluid een verschil in?
Wellicht een verschil in moeilijkheid van monteren/demonteren?

Ik ben een leek hoor maar, als je bijvoorbeeld je middemdemper weghaald, dan dient er een andere pijp voor in de plaats te komen neem ik aan?

Wat zijn ongeveer de totale kosten voor het weghalven van een van de twee? En uiteraard ook het terugplaatsen.

Als je een opf hebt zou ik beide dempers eruit halen.

Ik heb geen opf dus was bij mij de middendemper voldoende. Ik was 150eu kwijt.

Opf ertussen vandaan laten halen is ook nog een optie
 
Volkwagen  Polo AW GTI  2.0TSI 200PK 
Met/zonder OPF scheelt genoeg voor mij. Hij hoeft ook zeker niet te klinken als een oude opgevoerde Civic.
Dankje voor de filmpjes(y)(y)

De ploffen en “scheefjes” tijdens het schakelen zijn nu naar mijn mening amper hoorbaar waardoor de beleving wat wegblijft.

Maar hoeveel kost het ongeveer om de OPF te verwijderen en wat komt daarvoor in de plaats?
Eventueel problemen met tussentijdse keuringen bij de dealer?
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik denk dat dat idd wel eens een pijnpunt zou kunnen zijn. Het is natuurlijk wel bij uitstek iets waarnaar kan worden gekeken en de auto is dan niet meer zoals hij zou moeten zijn. Keuringen worden steeds strenger en gericht op sjoemel praktijken. VAG techniek biedt stage 2 tuning aan, waarbij dan verwijderen van OPF de hardware aanpassing is. Zo begreep ik van hun site.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Met/zonder OPF scheelt genoeg voor mij. Hij hoeft ook zeker niet te klinken als een oude opgevoerde Civic.
Dankje voor de filmpjes(y)(y)

De ploffen en “scheefjes” tijdens het schakelen zijn nu naar mijn mening amper hoorbaar waardoor de beleving wat wegblijft.

Maar hoeveel kost het ongeveer om de OPF te verwijderen en wat komt daarvoor in de plaats?
Eventueel problemen met tussentijdse keuringen bij de dealer?

Verwijderen van de OPF vereist een reflash van de ECU heb ik mij laten vertellen. Wat weer tot gevolg heeft dat je garantie wegvalt. Daar zal je leasemaatschappij wat minder blij mee zijn. Lekker beide dempers eruit halen en een kleppensysteem inbouwen;)
Een andere downpipe zal voor het beste geluid zorgen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik heb een milltek systeem en geluid gehoord zonder midden demper vind die met milltek toch mooier klinken maarja. Omdat het terug te draaien moet zijn zou ik midden demper verwijderen
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!