Infotainment updaten

Hallo mensen, ik heb een vraag. Weet iemand hier op het forum hoe je het huidige infotainment systeem kunt updaten, met name de firmware? Ik heb een polo van 2018 met Android auto/ Apple carplay. Ik heb dus geen navigatie. En dan een link van hoe of wat.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 135pk 
Is het gelukt @Andre.D ?

Ik kan morgen mijn Polo (2017) ophalen die ik maandag heb gekocht, maar helaas kwamen we er bij de proefrit achter dat Android Auto bij mij ook niet werkte met mijn Samsung S24 (via USB). Met de telefoon van mijn vader (een iPhone 15 Pro) werkt het prima (zelfde USB-C kabel). Ik had al gezien dat het mogelijk opgelost zou kunnen worden met een update van het infotainment systeem maar ik heb geen idee welk systeem ik eigenlijk heb. Ook ik heb geen navigatie maar wel een CD speler met een SD kaart poort in het dashboard vakje.
 

Bijlagen

  • IMG_5318.jpg
    IMG_5318.jpg
    433.3 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI BlueMotion 95pk (2017) 
Ik had geen probleem met contact maken met de telefoon. Ik heb gewoon de software update gedaan omdat ik verouderde firmware op mijn systeem had staan. Voor verbinding maken met radio om android auto of Apple carplay te draaien heb ik een usb dongel gekocht bij mij grote vriend Ali.. Press. Ik heb een android toestel (xiaomi poco f6 pro) en hoef nu geen kabeltje meer in te pluggen.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0Tsi dsg 135pk 
Android Auto moet wel geïnstalleerd zijn op je S24, dus even controleren.
Ik weet niet meer zeker of het op mijn S24 geïnstalleerd was, maar dan heb ik het zelf erbij gezet via PlayStore.
Android Auto is geïnstalleerd, maar er is blijkbaar een wereldwijd probleem in combinatie met bepaalde Samsung modellen (waaronder de S24).

Ik heb nu software MST2_EU_VW_ZR_P0359T en ik hoop eigenlijk dat het met een firmware update naar de laatste versie verholpen is.


Volgens mij is de laatst beschikbare versie MST2_EU_VW_ZR_P0369T en ga ik die maar eens installeren om te kijken of die het probleem van Android Auto i.c.m met mijn Samsung S24 oplost....
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-14 om 20.02.55_6862b6fd.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-14 om 20.02.55_6862b6fd.jpg
    215.9 KB · Weergaven: 10
  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-14 om 20.03.03_8633f807.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-09-14 om 20.03.03_8633f807.jpg
    214.9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI BlueMotion 95pk (2017) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!