Inspectie

Hi Mensen,

Ik heb nu een melding van dat over 20 dagen een inspectie moet plaatsvinden. Enig idee wat ik kan verwachten?

Is dit dan een kleine beurt of dergelijke?

Dank!
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Km stand is nu rond 36xxx

Oh dus als ik het goed begrijp zal de auto vanzelf aangeven of er een groot of klein beurt nodig zal zijn, of begrijp ik het verkeerd?
Dat begrijp je verkeerd. Hij geeft dat juist NIET aan. Wel op datum of op kilometerstand. Ik ben geen monteur maar weet wel dat ongeacht de beurt je remvloeistof om de 2 jaar gedaan moet worden en je koelvloeistof ook om de (ik dacht) 5 jaar. Daarnaast moet je DSG bak ook een servicebeurt hebben om de 60.000 kilometer.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Mimmohen
Dat begrijp je verkeerd. Hij geeft dat juist NIET aan. Wel op datum of op kilometerstand. Ik ben geen monteur maar weet wel dat ongeacht de beurt je remvloeistof om de 2 jaar gedaan moet worden en je koelvloeistof ook om de (ik dacht) 5 jaar. Daarnaast moet je DSG bak ook een servicebeurt hebben om de 60.000 kilometer.
Enig idee wat de voorschriften kunnen zijn van een inspectie?
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Nee, als hij gaat branden maak ik een afspraak. Mijn neef is 1e monteur en die regelt het allemaal (zolang ik de centen maar overmaak naar zijn rekening). Verder hoor ik wel wat er allemaal gebeuren moet maar met jou kilometerstand verwacht ik niets geks qua onderhoud.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Mimmohen
Dank voor je antwoord.

Ik heb net gebeld en werd mij verteld dat het een grote onderhoud word waaronder de bougies vervangen moeten worden.

Kan dit kloppen van een 2020 auto en 36k op de teller?
30k voor bougies vind ik erg snel. 60 is de norm en vaak is er dan nog niks mee, maar zal ik ze altijd vervangen. Op die motors is het wel van belang om goed te controleren op corrosie bij de bougies en de bobines. Daar hebben ze nog wel eens last van.