Interieur licht praat niet meer met de deur

Operator

Exclusive lid
412
58
28
Goed, mijn Polo heeft een interessant probleem.

Deur open is licht aan, zou je zeggen.
Niet dus.

Stap 1: Schakelaar van de deur is kaput. Nope... Deur schakelaar is goed (deur open is bing bing bing en een lampje op het dashboard).

Stap 2: Dus dan zou je zeggen, dan ligt het aan de licht unit. Ook niet. Even ergens 12V afgetapt en alles brandt.

Stap 3: Staat er spanning op? Nu wordt het leuk... Nee, er staat geen spanning op! De min en de geschakelde plus zijn allebei dood. De 'constante' 12V werkt wel. Maar da's ook nutteloos zonder min.

Maar, hoe los ik dit op? VAGCOM uitgelezen, geen meldingen (ja, behalve geen radio, maar vanaf het begin zit er een aftermarket radio in).

Ik hoop niet dat de BCM gaar is.

Dat licht werkt niet met een geschakelde plus. Je deur schakelaar zorgt dat als de deur open is je aan je verliching een massa ( - ) krijgten het licht aangaat. Waarschijnlijk dus toch je contact in de deur.

Naar de bcm zal een andere kabeltje zijn dan naar de verlichting.

Dacht ik toch, ben niet 100% meer zeker.

Dat licht werkt niet met een geschakelde plus. Je deur schakelaar zorgt dat als de deur open is je aan je verliching een massa ( - ) krijgten het licht aangaat. Waarschijnlijk dus toch je contact in de deur.

Naar de bcm zal een andere kabeltje zijn dan naar de verlichting.

Dacht ik toch, ben niet 100% meer zeker.

uploadfromtaptalk1401900454506.jpg zekering 21 moet je hebben. Als goed is gaat van deurcontact naar de bcm en van bcm komt een geschakelde plus naar de interieurverlichting. Zie schema.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!