Kabel kapot getrokken

R.M

Actief lid
96
26
26
Ik ben er voor gevallen, de Temu led koplampen. Na een hoop beunen met de fitting om het passend te maken zitten ze er in.



Na het naar links rijden doet me knipperlicht het niet. Bij verdere inspectie is het groene draadje naar de adapter voor de koplampen eruit getrokken. Ook zijn de koplampen ver van goed afgesteld.



Heeft iemand enig idee hoe duur het is om zowel dit draadje terug in het blok te wurmen en de lampen af te stellen bij een garage? Ik zal absoluut op een zondag in Den Haag de hoofdprijs gaan betalen of erger opgelicht worden.



Mocht een forumlid het een leuk project vinden max 15 min van Rijwijk/Den Haag af morgen dan is de klus voor jou.



Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Foto lampen, kabel en adapter?
Ik heb momenteel geen foto van de lampen maar als ik ze 5m van de muur zet staat links aanzienlijk hoger dan rechts. Ik heb ook het idee dat er wat strooi licht is maar dat kan ook komen omdat led simpelweg feller is.

Het draadje zit vast aan het blokje dat je direct in de koplamp steekt (ik weet vrijwel niets van autotechniek). Dit blokje heb ik los moeten halen om de gehele koplamp eruit te krijgen.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Die LED apparaten ga je lastig 'goed' afgesteld krijgen.
Overigens krijg je ze (bijna) niet door de APK, dus zal je dit jaarlijks moeten omwisselen voor halogeen.
De kans dat je een afkeur krijgt op verkeerd afgestelde lichten is erg groot, en staat niet mooi op je kenteken-rapport.

Dan heb je nog de medeweggebruikers, zoals ik, die je een vriendelijk maar dringend verzoek doen om dit niet te gebruiken op de openbare weg.
Je verblind namelijk iedereen die je tegemoet komt. Erg fijn en egoïstisch.

Mijn eerlijke advies is om de China troep terug te sturen en Philips RacingVision aan te schaffen.
Dat zijn halogeen lampen met een fatsoenlijk lichtbeeld, fris van kleur (hogere kelvinwaarde, dus kouder van tint) en niet al te duur.
Overigens gewoon APK toelaatbaar.

Wat betreft de kabels, ik zou lekker naar Ameide rijden en het door Andries laten fixen.
Dan weet je dat je niet opgelicht wordt en een normale prijs krijgt.
Kost je misschien 2 druppels benzine meer maar scheelt je weer extra kosten die een andere garage potentieel zal rekenen.

Ik snap dat dit over kan komen als een 'negatieve' opmerking, maar als je advies vraagt op een forum dan moet je ook bereid zijn advies te ontvangen. :)
 
Screenshot_20240608_220836_Gallery.jpg
De adapter waar ik een draadje uit getrokken heb.Screenshot_20240608_222033_Temu.jpg
Eigenlijk zijn zulke lampen alleen geschikt voor een koplamp met lenzen, hiermee verblind je het miste je mede weg gebruikers en kom je door de apk.

Overigens worden de koplamp afstel apparaten bij garages steeds geavanceerder door die nieuwe koplampen welke er in de nieuwe auto’s zit.
Dit geeft als nadeel dat een slecht lichtbeeld ook sneller afgekeurd word omdat het apparaat het niet goed kan meten (wij hadden toen in de gargage een digitale dit was voor origineel led super, maar voor oude auto’s erg nadelig)
 
Wil je nog andere h7 fittingen? led, halogeen?
In principe heb ik alles. Ik heb alleen de led gemonteerd in omgebogen h7 adapters. Wellicht dat dit beter kan.

Mogelijk kan ik ook osram nightbreaker gen 2 aanschaffen als je zegt dat dit echt een aanzienlijk beter lichtbeeld geeft.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!