Kabel trekhaak

iichel

Exclusive lid
Hoi allen,

Gisteravond heb ik een trekhaak onder mijn bluemotion geworsteld (fotos op verzoek uiteraard mogelijk).

Nu heb ik een kabelset die naar voren moet.
De handleiding is daar niet zo duidelijk mee.
Plaatje 11: kabelset ligt achter de bekleding van de kofferbak
Plaatje 12: bekabeling ligt ineens in het dashboard links voor

Weet iemand hoe het daar tussen eruit ziet?
Wat moet ik allemaal verwijderen (vloer, tapijten, stoelen?) daartussen en hoe doe ik dat?

En hoe leer ik de module in (canbus). Vagcom of dealer?

Bedankt!

Ik weet niet of de trekhaak ingeleerd moet worden, bij het zetten van een trekhaak bij een leon van '09 en een caddy van '13 heb ik een aan aantal draden bij moeten steken en toen werkte 't. Makkelijkelijkste is inderdaad via de dorpel en om 'm in de dorpel te leggen indien mogelijk, achterpaneel moet verwijderd worden (indien je een 3drs hebt) dorpel lijsten enz enz. Meestal zit het gewoon vastgeklikt of met een paar boutjes gewoon even kijken hoe het zit. Om die kabel naar voren te halen lijkt me geen rocketsience:o

langs de hemel zou ik niet doen.
dit ga je zien, en ook zit de hemel maar lichtjes vast over die lengte gaat het gewicht van je kabel de hemel naar beneden drukken..
ik zou langs je dorpels onderaan gaan, is het makkelijkste, in totaal maar 1 of 2 vijzen, de rest is lostrekken

mvg

Volkswagen  polo 6r 
Ik heb afgelopen weekend parkeersensoren geplaatst voor en achter, dus heb ook de hele dorpel los gehad van de kofferbak tot aan het zekeringkastje.

Als je voor in de auto begint
- Paneel van motorkaphendel verwijderen (eerst hendel demonteren, hierachter zit nog een plastic schroefje)
- Dorpel bij bestuurdersstoel losmaken (geklikt)
- Dorpel achter de bestuurdersstoel losmaken (ook geklikt)
- Paneel naast achterbank verwijderen (geklikt en een schroef onder de zitting)
Nu zou je de complete dorpel (is enkel paneel van voor tot achter) eruit moeten kunnen pakken en kun je de nieuwe kabel naast de originele kabelboom plaatsen.

Volgens VCDS website zou je wel het een en ander moeten programmeren (kwam ik toevallig in mijn zoektocht tegen om de parkeersensoren te installeren)
Trailer Hitch Retrofitting (6R) - Ross-Tech Wiki

EDIT: Na wat onderzoek (zelf ook enigszins geïnteresseerd in een trekhaak, al heb ik er nog geen doel voor) een handleiding gevonden van Thule, hierin staat ook welke panelen je moet loshalen, al is het een verwarrende handleiding moet ik zeggen.
http://www.thuletowbars.com/upload/manuals/748174.pdf

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukt:

Van achter naar voor:

Bescherming bij slot kofferklep achter boven kenteken er tussenuit halen (klikken)
Bescherming naast de achterbank links eraf halen (klikken)
Bekleding linksachter eruit halen (schroef naast de bescherming kofferklep, torx, beetje klikken. Onder de bescherming naast de achterbank zit ook een torx)
Kabel trekken, module vastplakken bij aansluiting linkerachterlicht
Dorpel losmaken, plastic schroef onder zitting linksachter. Let op: verwijderen van de hele dorpel is niet nodig!
Verder klikken naar voren, bij de stijl met de gordel bestuurder ook even de stijl bescherming loshalen
Bescherming bij de hendel voor de motorkap iets naar voren halen (klikt niet, zit alleen vastgeschoven onder de bekleding van de vloer bij de pedalen)
Kabel helemaal naar voren trekken
Alle bescherming vastmaken. Let op wat boven moet (voorbeeld zit aan de bijrijderszijde :) )
Alles evt even schoonmaken
Kabelset aansluiten bij de connectoren volgens handleiding
Klaar!

Boel werk, maar is wel de moeite waard vind ik :)
Het is niet moeilijk, wel secuur werk.

Bij vragen, gewoon ff posten of PM'en.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!