Kachel/klimaat

Jiskefet1984

Actief lid
Beste leden,

Vanaf de aanschaf van mijn Polo loop ik tegen het volgend probleem aan met de klimaat in de auto.

Het probleem doet zich niet dagelijks voor maar wel vaak.

Als ik bijvoorbeeld de temperatuur instel op 20 of 21 graden dan voel je na paar minuten ook dat het warm word in de cabine en daarna word het kouder en voel ik ook koude lucht uit de ventilatieroosters komen, of ik voel helemaal geen warmte/kou ventilatieroosters uit de komen.
Of ik het systeem op handmatig of op Climate Control zet (waar ik standaard mee rijd uiteraard)

Ik heb 1x gehad, op de terugweg naar huis toe dat het helemaal niet warm werd, in de cabine bleef koude lucht in geblazen worden.

Vanmiddag onderweg naar mijn werk toe (snelweg) had ik de temperatuur ingesteld op 21 graden en heel de rit, van 40 minuten bleef het ook warm, dat ik bijna de temperatuur lager wilde gaan zetten. Gister was dit juist weer andersom!

Mij is het wel opgevallen dat ik het op merk op de snelweg.

Mijn Polo heeft vorig week 2 dagen bij VW gestaan, met uitlezen hebben zij uiteraard geen foutmeldingen kunnen vinden en de monteur heeft proefritjes gemaakt en hij kon niks merken.

Ik heb via de bedieningspaneel waar je je temperatuur etc. in kan stellen, het systeem gekalibreerd.

Mijn vermoeden is dat de thermostaat defect is maar zolang VW het zelf niet kan constateren, gaan zij niks vervangen want de occasion afdeling vergoed dit dan niet aan VW werkplaats!

Wie kan mij helpen met te vertellen of dit inderdaad de thermostaat kan zijn of dat het misschien de temperatuurregelaar kan zijn of?
Want als meer mensen deze ervaring heeft ofzo dan wil ik de afdeling occasion bellen en hun vragen toestemming te geven aan VW werkplaats om dit onderdeel te vervangen!

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!