Kachel ratelend geluid?

Cruz

Bekend lid
906
316
72
Mijn kachel met of zonder de airco aan maakt een ratelend geluid? Ik heb vorig jaar wel zelf de weerstand vervangen want toen deed de kachel het alleen op stand 4.

Alleen nu dus heeft de garage de kachel motor vervangen gisteren maar na een lange rit hoorde ik niks en leek alles goed maar de terugrit kwam het ratelend geluid weer terug. Met name stand 1 dan hoor je het ratelend geluid goed en als de motor uitzet dan draait/ratelt de verwarming nog even na totdat die vanzelf stil valt.

Iemand een idee wat de oorzaak is en oplossing?
Ik zal maandag weer naar de garage bellen dat het vervangen van de kachel motor geen oplossing heeft geboden..

Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Kabel die er tegen komt oid. Opzij gedrukt met (de)montage en nu weer op de oude positie gekomen?
Ja zou kunnen zal morgen even bellen naar de garage. En straks ook het interieurfilter er uithalen en met de stofzuiger even schoonmaken kijken of het helpt..

Je kan vrij gemakkelijk je interieur filter eruit halen met behulp van een filmpje oid. Dan kun je zien of er rotzooi in zit
Ja zal het checken dan was het achteraf misschien nodig geweest om de aanjager te vervangen. Aan de andere kant was vorig jaar wel de weerstand er mee opgehouden. Die heb ik toen zelf vervangen, de garage zei wel toen normaal moet je dan ook de kachel motor tegelijkertijd mee vervangen.
Ga vandaag proberen met het interieurfilter en morgen de garage bellen.

Interieurfilter zit er goed en schoon uit uit vorig jaar vervangen. Ik heb de interieurfilter er even uitgehaald even met motor aan de ventilator op 4 even laten draaien maar blijft het zelfde alsof die stroef/vastloopt met een zacht ratelend geluid. Je hoort het helemaal goed als ik de motor uitschakel dan draait de kachel nog even door normaal hoor je dat natuurlijk niet. Nu wel. Dat was al bij de oude ventilatormotor en dus bij deze die afg vrijdag is vervangen ook zo. Misschien zit er iets in de lucht toevoer kanalen? Het gekke is gisteren dus 60km heen niets gehoord maar terugreis wel en zojuist voor de deur weer in stationair.
Ik zal morgen weer een afspraak maken met de garage dan mogen ze het verder uitzoeken.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!