Kan je de auto zelf onderhouden?

Hoi mensen,

Ik was aan dit onderwerp te zoeken, maar heb nog niks gevonden. Het gaat over de auto onderhouden.
Ik rij al 3jaar en ik heb tot nu toe nog geen betrouwbaar garage gevonden. En ze zijn echt duur.

Mijn vraag is, Wat kon je allemaal zelf voor je auto doen om te onderhouden?
Mijn broertje heeft wat kennis, maar niet te veel. Hij werkt al paar maanden bij een garage.
En ander vraag, Kan ik zelf mijn remschijven en bougies zelf vervangen?

Volkswagen  Polo 
Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen 3 jaar nog geen onderhoud laten uitvoeren?

Je kan zelf wel het een en ander doen als je je goed inleest. Als je echt niet weet wat je doet zou ik er niet zo snel aan beginnen en echt naar een garage gaan :)

Makkelijke dingen zijn:
- Banden oppompen
- Luchtfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Lampjes vervangen
- Evt banden verwisselen
- Olie/koelvloeistof pijlen en evt bijvullen

Saab  9-3 Vector 2008 
als je geen tot weinig kennis hebt, zou ik zeker de remmerij niet zelf gaan doen. Bougies zou kunnen, hangt allemaal af hoe handig je wel niet bent. Je kan Je zelf inleren door YouTube filmpjes.

over betrouwbare garages, kan je rondvragen in je vriendenkring, familie etc en tja sommige dingen kosten nu eenmaal geld.

Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen 3 jaar nog geen onderhoud laten uitvoeren?

Je kan zelf wel het een en ander doen als je je goed inleest. Als je echt niet weet wat je doet zou ik er niet zo snel aan beginnen en echt naar een garage gaan :)

Makkelijke dingen zijn:
- Banden oppompen
- Luchtfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Lampjes vervangen
- Evt banden verwisselen
- Olie/koelvloeistof pijlen en evt bijvullen