Kan je de auto zelf onderhouden?

Hoi mensen,

Ik was aan dit onderwerp te zoeken, maar heb nog niks gevonden. Het gaat over de auto onderhouden.
Ik rij al 3jaar en ik heb tot nu toe nog geen betrouwbaar garage gevonden. En ze zijn echt duur.

Mijn vraag is, Wat kon je allemaal zelf voor je auto doen om te onderhouden?
Mijn broertje heeft wat kennis, maar niet te veel. Hij werkt al paar maanden bij een garage.
En ander vraag, Kan ik zelf mijn remschijven en bougies zelf vervangen?

Volkswagen  Polo 
Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen 3 jaar nog geen onderhoud laten uitvoeren?

Je kan zelf wel het een en ander doen als je je goed inleest. Als je echt niet weet wat je doet zou ik er niet zo snel aan beginnen en echt naar een garage gaan :)

Makkelijke dingen zijn:
- Banden oppompen
- Luchtfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Lampjes vervangen
- Evt banden verwisselen
- Olie/koelvloeistof pijlen en evt bijvullen

Saab  9-3 Vector 2008 
als je geen tot weinig kennis hebt, zou ik zeker de remmerij niet zelf gaan doen. Bougies zou kunnen, hangt allemaal af hoe handig je wel niet bent. Je kan Je zelf inleren door YouTube filmpjes.

over betrouwbare garages, kan je rondvragen in je vriendenkring, familie etc en tja sommige dingen kosten nu eenmaal geld.

Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen 3 jaar nog geen onderhoud laten uitvoeren?

Je kan zelf wel het een en ander doen als je je goed inleest. Als je echt niet weet wat je doet zou ik er niet zo snel aan beginnen en echt naar een garage gaan :)

Makkelijke dingen zijn:
- Banden oppompen
- Luchtfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Lampjes vervangen
- Evt banden verwisselen
- Olie/koelvloeistof pijlen en evt bijvullen
Eerste jaar had ik geen vaste auto. Maar afgelopen twee jaar heb ik alleen de olie en oliefilter vervangend door een garage. Toen ik de auto kochte had de ex eigenaar grotebeurt gedaan. paar maanden geleden ging ik naar een garage voor kleine of grote beurt weet ik niet meer, maar ze hebben alleen de olie gedaan. :)

Volkswagen  Polo 
als je geen tot weinig kennis hebt, zou ik zeker de remmerij niet zelf gaan doen. Bougies zou kunnen, hangt allemaal af hoe handig je wel niet bent. Je kan Je zelf inleren door YouTube filmpjes.

over betrouwbare garages, kan je rondvragen in je vriendenkring, familie etc en tja sommige dingen kosten nu eenmaal geld.
Wat zou fout gaan als je geen kennis hebt? Ja klopt er zijn genoeg filmpjes op youtube.

Volkswagen  Polo 
Je kan bij het terugdrukken van de zuiger wat kunnen beschadigen, vergeten je nieuwe remschijven te ontvetten bij montage, handrem verkeerd, te strak , afstellen, vergeten je rempedaal op te pompen na reparatie.

Gevolgen, aanrijding of nog erger overrijding. Stel dat de politie een onderzoek instelt en ziet dat er slecht werk is uitgevoerd en komen erachter dat jij het gedaan hebt, ben je aan de beurt.

Garage duur is grote onzin, ik kan mij daar best over opwinden:

Men koopt een auto van 5-10k en vind dit een normale prijs voor de auto. Maar zodra het onderhoud meer kost dan 250 euro is het ineens duur?
Nou, oneens hoor! Beeld je ff in:
- een garage heeft een pand dat betaald moet worden
- de garage heeft verzekeringen die betaald moeten worden
- de garage heeft verschillende werknemers die betaald moeten worden
- de garage heeft gereedschappen nodig die betaald moeten worden
- de garagist heeft zelf ook een gezin dat eten nodig heeft.

Het uurtarief van een gemiddelde garage zit tussen de 50-80 euro tegenwoordig, jou werkgever betaald ook ongeveer 40-50 euro per uur voor jou, reken hierbij: verzekeringen, dode uurtjes, de koffie, jou werkmatteriaal etc. Stel dat jij, via je werkgever, ergens ondergebracht word, rekend jou werkgever zo 80-90 euro per uur over jou. Dus wie is nou duur? de garage? Dacht het niet.

Wat wel duur is: brandstof. Daarover mag je klagen van mij! geef ik je groot gelijk. Garagekosten zijn nou eenmaal onderdeel van het kostenplaatje dat komt kijken bij "autobezit". Als je zelf handig bent, heb je het voordeel dat je een deel van die kosten kunt besparen, je betaald immers niet meer het uurloon van de monteur.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Daarom als je een goede handige kennis hebt.
Klop daar aan.... en voor 25 30 euro per uur zijn er genoeg monteurs die jou in de avond in de zelfde garage willen helpen...... 30 euro is ruim 2x hun netto loon.....(y)

Volkwagen  E golf 2018 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!