Keuze hulp gevraagd met advies 1.2tsi VS 1.0mpi

Advies gevraagd.

2012 - Polo - 1.2 TSI 90pk

Als je naar het motorblok kijkt zit links de distributiekap. De auto die wij op het oog hebben zweet daaronder, in die omgeving, een beetje.

Volgens de verkopers een kwaal van de kit die dat kapje op z'n plek houdt en verkoopservice om te vervangen.

Is dat inderdaad een "kwaal* bij die motor?
Hoe betrouwbaar is een 1.2 TSI 90pk?
Als je de keuze hebt, 1.2 TSI 90pk of 1.0 mpi 75pk?


Kleine toelichting. We hebben dus 2 auto's op het oog;
2012 - 1.2tsi - 90pk - 118000km - NL auto - dealer onderhouder - vrijwel full options - 3drs

2014 - 1.0mpi - 75pk - 127000km - DE Auto - dealer onderhouden - simpelere airco verder vol aangekleed - 5drs
 
Mijne zweet ook wat zag ik laatst toen ik de olie verving, maar twijfel idd of het zweet of restjes olie waren. Ik heb namelijk in 15dkm geen olie hoeven bijvullen...

1.2TSI rijdt inderdaad superfijn en reageert lekker snel door de turbo die erin zit. Hier kun je met tuning zelfs 130-135pk uithalen! Ligt aan je rijstijl of je dat wilt natuurlijk. Op de snelweg invoegen gaat een stuk makkelijker net zoals "even snel" inhalen. Nogmaals, ligt aan je rijstijl!

Verder zie ik dat de 1.2TSI 3 drs is. Denk hier ook over na ivm gezinsuitbreiding of handigheid. Ik ben 1,65 en verdraai m'n rug elke keer als ik een gordel om moet in een 3drs omdat die gewoon teveel naar achter zit voor mij. Stoel naar voren doen elke keer dat iemand achterin stapt werd ik schijtziek van in mijn Seicento.

Mijn keuze viel dus op een 1.2TSI 5drs toendertijd. Ieder zijn ding! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
De 2012 1.2 TSI zal "soepeler" rijden, de motor zal beter klinken maar dat is logisch t.o van de 1.0 MPI. Wil je lekker met het verkeer mee kunnen, dat als je gas geeft ook voelt dat die vlot versnelt. Dan is de 1.2 TSI een logische keus. Ja en dat is een 3 deurs. De distributieketting kan je met de tijd gaan horen van deze motor (bij het koud starten), maar dat hangt af van verschillende factoren, het hoeft niet zo te zijn.

De 1.0 MPI is een 6C en staat op het nieuwere MQB platform en dat is zeker een meerwaarde. De 1.0 MPI kan motorisch tegenvallen, maar dat is erg persoonlijk. Pluspunt naar mijn mening, dat het een vijfdeurs is.

Succes met de keuze!
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!