Keuze verlagingsveren

Royke2607

Nieuw lid
Beste forumgenoten,

Ik ben al geruime tijd op internet aan het zoeken naar een setje verlagingsveren die
voor mijn polo het beste geschikt zou zijn. Nu ben ik aan het twijfelen tussen ABT,EIBACH en H&G. De laatste
zou me de meeste verlaging geven namelijk 55mm aan de achterzijde en 35mm aan de voorzijde.. Nu heb ik even
snel gemeten en dan zou ik met die H&R set de wielkasten zover mogelijk opgevuld krijgen.. Maar zakt hij nu vanaf de bumper
gemeten (R-Line) ook 35mm? Want dan lijkt het me niet meet te doen qua stoepen en drempels. Ook is het me niet helemaal duidelijk mbt de aslast.. Is dit gewoon 860 voor en 820 achter?

Alvast bedankt,

Gegroet!

Nee dan houdt je zeker nog ruimte over. Met de 35/55 ligt hij precies goed en zelfs dan heb je achter nog een beetje ruimte! :)

Ik heb er vandaag eibach 25/30 veren onder laten zetten, ik vind het wel mooi staan, niet super laag en de greenwheels van mijn BM komen beter uit. Het had bij mij nog een mooi bijkomend effect dat het trillen van de carrosserie verdween. Ik heb niet aan comfort ingeleverd en ligt veel stabieler op de weg.

Ik heb er vandaag eibach 25/30 veren onder laten zetten, ik vind het wel mooi staan, niet super laag en de greenwheels van mijn BM komen beter uit. Het had bij mij nog een mooi bijkomend effect dat het trillen van de carrosserie verdween. Ik heb niet aan comfort ingeleverd en ligt veel stabieler op de weg.

Heb je daar een foto'tje van Mike?:smile:

35/55 H&R:

2lblsed-1.jpg

Hey Royke heb je al een keuze gemaakt?

Heb zelf een paar polo 1.2 tsi in R-line uitvoering gekocht in Mei. De R-line bumper steekt standaard al vrij laag. Toch staat hij nog hoog op de veren, voorkant 60mm en vooral aan de achterkant nog 85mm ruimte. Denk er zelf ook overna een set veren te laten monteren. Dealer heeft een weitec verlagingsset van 30/30 (620 euries incl. 4uur montage/uitlijnen), al lijkt me dat wel vrij veel worden voor de voorkant. Wil nog wel fatsoenlijk de drempels overkomen.. zou zeggen dat 20mm voor de voorkant toch wel max is.

Iemand suggesties?

Schaf een verenset aan die je de gewenste verlaging geeft. 30/30 valt wel mee hoor ;)

En montage/uitlijnen kun je ook door mij laten doen(info per pb)

Ik heb nu de H&R veren liggen. Heb nog geen tijd gehad om ze te monteren, als dat gedaan is zal ik wel even wat foto;s posten.

Hey Royke heb je al een keuze gemaakt?

Heb zelf een paar polo 1.2 tsi in R-line uitvoering gekocht in Mei. De R-line bumper steekt standaard al vrij laag. Toch staat hij nog hoog op de veren, voorkant 60mm en vooral aan de achterkant nog 85mm ruimte. Denk er zelf ook overna een set veren te laten monteren. Dealer heeft een weitec verlagingsset van 30/30 (620 euries incl. 4uur montage/uitlijnen), al lijkt me dat wel vrij veel worden voor de voorkant. Wil nog wel fatsoenlijk de drempels overkomen.. zou zeggen dat 20mm voor de voorkant toch wel max is.

Iemand suggesties?

voorkant 60mm en achterkant 85mm is dat met sportonderstel vanaf fabriek? Want ik twijvel nog wat ik zal doen, sportonderstel vanaf fabriek of een Eibach veren setje achteraf. Onder mijn Civic van 2007 had ik ook Eibach veren en kwa comfort waren ze prima maar ik ergerde mij dood bij elke drempel.

23032012779.jpg

Oke Bas, bedankt voor het voorstel.. mja mijn polo is wel net nieuw, drm had ik bij de dealer geinformeerd.. weet niet hoe het zit met de garantie ;) Al zeiden ze er zelf niks over.

Zo ziet het er standaard uit Sjorrit. Het is geen sportonderstel. Die maten heb ik ruw gemeten tot de wielkast (buitenkant).

polo-zijkant-2.jpg

Vooral de ruimte aan de achterkant stoort me. De r-line bumper heeft 16cm ruimte nog. In een parkeergarage de bodem al is geraakt. Daarom wil ik het liefst niet te veel verlaging aan de voorkant. Ik vraag mij stiekem af of hier al geen lagere veren onder zitten, of dat het puur door de bumper komt.

polo-rechts-voor.jpg

Had jij deze veren Royke: H&R Verlagingsveren VW Polo 6R 6/09- 25/40mm + GTi 10/10- 20/30-35mm VA ->929kg - AutoStyle.nl ? H&R 25/40, deze lijken me opzich nog wel.

komt door de bumper, ik kan met mijn schroefset max laag zodat devoor banden IN de kassen vallen en nog steeds recht een drempel over (heb geen Rline)

Als ik het goed heb, is de voorbumper van de R-line lager dan van een "standaard" Polo (BM uitgezonderd) aan de voorkant.

Volkswagen  Up! 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!