Kikkers in het onderstel!

Nick 0106

Bekend lid
146
51
67
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn Polo 6R.
Sinds een korte tijd 'kraakt' de achterophanging wat, iets wat ik een nogal onplezierig geluid vindt.
Ik weet dat bij de voorophanging het kan komen doordat de stabilisatiestang-rubbers gaan kraken, maar achter zit een torsiebalk, er zijn dus geen stabilisatiestangen.

Heeft iemand een idee wat het krakende geluid dan is? Dan kan ik de onderdelen bestellen ;) .

Nick.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik herken dit ook wel een beetje. Ik verdenk de toplagers/rubbers of misschien verrotte bumpstops van de achter dempers.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
achteras is geen torsie-as. dit is een gewoone scharnierende achteras met spiraalveren. Wel betreft dit een onafhankelijke achteras wat de nood voor het monteren van een stabilisatiestang elimineert.
Het kraken van de achteras bij inveren kan veroorzaakt worden door de rubbers die het scharnieren mogelijk maken, de achterveren of de rubbers van de schokbrekers. Zelf had ik hier ook last van. Dit heb ik opgelost door de auto op een brug te zetten (4 koloms is een must) en de bouten van de achterwielophanging los te draaien. Hang daarna even met volle gewicht aan de achterkant van de auto zodat deze lekker in veert en draai alles weer vast! Spuit de rubbers van de schokbrekers (met name de toprubbers) lekker in met siliconen. Bij mij was dit de oplossing!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Oke, ik was in de veronderstelling dat het een torsie as was. Een brug heb ik wel, even alles loshalen en invetten met siliconenspray zou het moeten doen dan? Dan zal ik dat eens proberen.
bedankt Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
bij mij was dit de oplossing! na verlaging is het gekraak begonnen... Kraken kan ook uit de stabilisatiestangrubbers voor komen. Kwestie van vervangen van de rubbers en t is opgelost!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het geluid lijkt duidelijk van achteren te komen. De auto is niet verlaagd, maar heeft wel een sportonderstel, en die is echt behoorlijk stug. Ik rijd af en toe ook in een 6C met de standaard vering en die zoeft heerlijk over de hobbels heen. Die van mij daarentegen is erg stug, stugger dan de BMW van mijn vader...:oops: . Ik zelf vind dat niet zo erg, lekker sportief, maar ik heb af en toe wat passagiers gehad die er wel wat last van hadden.

Als ik toch bezig ben met de achterophanging doe ik waarschijnlijk de stabilisatiestangrubbers voor ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Mmm, fabrieksaf sportonderstel? zo stug? Rij zelf met een AP-schroefsetje en vind dit alles behalve stug...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zo ver als ik kan zien is het origineel, netjes de kleurcodering op de veren en VW stickers op de schokbrekers. Maar inderdaad vrij stug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!