Knarsend geluid motor VW Polo 6R

Geachte leden,

Al een hele poos komt er een raar, knarsend geluid vanuit mijn motorblok.
Het gaat om een repeterend knarsend - ijzer op ijzer - achtig geluid wat van uit de achterkant motorcompartiment komt. Binnen is het goed te horen, maar niet als je de motorkap open hebt (door de andere geluiden eromheen).

Het geluid is er wanneer de auto stationair draait, en als je gas geeft, wordt het geluid luider, zie video voor de opname. (Hier onder de downloadlink voor video).

De ventilator etc staat allemaal uit tijdens het maken van de video


https://we.tl/t-g5UMNTPUvV

Iemand een idee wat dit kan zijn? Maak me een klein beetje zorgen. Overigens wordt de distributieriem komende woensdag vervangen!


Groetjes,
Jeff
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Lijkt heel erg op een omlooprol of spanrol van de multiriem. Haal de multiriem er eens af, en kijk of het geluid nog aanwezig is!

Ben benieuwd!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Thanks voor de reacties!
Late reactie van mij, maar ik ben helaas weinig achter de computer te vinden.

Als ik gas bijgeef gaat het ook sneller, het gekke is, dat het harder is wanneer de kachelventilator aanstaat o_O.

Intussen is de distributieriem / waterpomp / spanrollen vervangen maar nog steeds hetzelfde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!