Knipperen gloeispiraal lampje, vermogensverlies en start stop systeem storing

Hallo,

De afgelopen weken al een paar keer storing gehad met mijn 1.2 TDI Bluemotion. Af en toe begint uit het niks het gloeispiraal lampje te knipperen en valt het vermogen deels weg. Het dashboard geeft dan het volgende aan ' Start stop fehler'. Dit terwijl tijdens de gehele rit het start-stop systeem niet gebruikt is. Wanneer de auto stilgezet wordt en om vervolglens weer te starten is het probleem weg.

De auto is al twee keer uitgelezen en er kwam een storing naar voren. De garage zei dat het te maken had met de turbo alleen ze niet concreet de oorzaak konden geven. Vervolgens hebben ze alle slangen en leidingen gecontroleerd, daar is geen lek in gevonden. Ze gaven aan lukraak sensoren te vervangen in de hoop dat dit de oorzaak was.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Volkswagen  6R  1.2 TDI 
Ik weet niet of je iets aan het volgende hebt:
Een maand of twee terug startte ik mijn auto (1.2 TSI) en begon het EPC lampje (geel) te branden. Ik auto uitgezet en opnieuw gestart, geen lampje. Naar het werk gereden zonder problemen, ik dacht toch nog even een keer opnieuw starten. Zowel het EPC lampje brandde weer maar ook het lampje van motormanagement. Ik na het werk starten, EPC lampje brandde weer, ik geprobeerd een stukje te rijden... vermogen grotendeels weg... niet vooruit te branden en met moeite naar 50/60 km/u

Lang verhaal kort, uit laten lezen bij de garage. Bleek een foutmelding te zijn van de turbodrukregelklep. Deze is vervangen en sindsdien geen probleem meer mee. Jouw lampjes zijn weliswaar iets anders, maar ik herken me wel in bij opnieuw starten van de auto dat het probleem tijdelijk weg is en het vermogen wat weg is gevallen. Succes in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: KarstenHes
Ik weet niet of je iets aan het volgende hebt:
Een maand of twee terug startte ik mijn auto (1.2 TSI) en begon het EPC lampje (geel) te branden. Ik auto uitgezet en opnieuw gestart, geen lampje. Naar het werk gereden zonder problemen, ik dacht toch nog even een keer opnieuw starten. Zowel het EPC lampje brandde weer maar ook het lampje van motormanagement. Ik na het werk starten, EPC lampje brandde weer, ik geprobeerd een stukje te rijden... vermogen grotendeels weg... niet vooruit te branden en met moeite naar 50/60 km/u

Lang verhaal kort, uit laten lezen bij de garage. Bleek een foutmelding te zijn van de turbodrukregelklep. Deze is vervangen en sindsdien geen probleem meer mee. Jouw lampjes zijn weliswaar iets anders, maar ik herken me wel in bij opnieuw starten van de auto dat het probleem tijdelijk weg is en het vermogen wat weg is gevallen. Succes in ieder geval!

Wat hebben ze precies vervangen? Graag meer informatie. Ik heb nu 2x het zelfde gehad. Lange vakantie rit en dan komt dit probleem naar voren. Rest van het jaar nooit last van. Hoor graag hoe dit bij jou is gedaan en wat het gekost heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: KarstenHes
Leuk dat er mee gedacht wordt maar een 1.2 TDI die in noodloop gaat is iets anders als een 1.2 TSI hè ? Je kan dit zowel qua storing als oplossing niet zomaar vergelijken.... @TS uit laten lezen bij een garage met ervaring met de 1.2 TDI , dan moet er een richting gevonden worden waar te zoeken, lukraak dingen vervangen kost alleen een hoop geld
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  • Leuk
Waarderingen: KarstenHes
Hallo allemaal,

Ik ben gisterenavond bij een VAG specialist geweest en daar hebben we met behulp van een vacuümpomp alle slangen getest. Uiteineldeijk bleek dat in de kleppendeksel een reserve vacuümreservoir zit die lek was.

Alle onderdelen zijn besteld en aankomende zaterdag zal het gemaakt worden. Ik heb vernomen dat de kleppendeksel en de verstuivers met een bepaald moment aangetrokken moeten worden, iemand die mij kan vertellen hoeveel Nm dat is?

Alvast bedankt voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6R  1.2 TDI 
Ik heb de kleppendeksel vervangen maar toch bleef het probleem terugkomen. Alle vacuüm nog een keer gecontroleerd en er was geen vacuüm lek meer. Toen maar de N75 drukomvormer vervangen. Nu is het probleem verholpen. Ik hoop dat jullie er in de toekomst ook wat mee kunnen.
 
Volkswagen  6R  1.2 TDI 
@KarstenHes is jouw probleem nog steeds verholpen na het vervangen van deze N75 drukomvormer? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en al verschillende dingen geprobeerd, maar helaas nog geen goede resultaten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
@KarstenHes is jouw probleem nog steeds verholpen na het vervangen van deze N75 drukomvormer? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en al verschillende dingen geprobeerd, maar helaas nog geen goede resultaten.

ja het probleem is nog steeds verholpen. Ik heb wel eerst vacuüm test gedaan op alle slangen. Daarna de kleppendeksel vervangen het vacuümreservoir was namelijk lek. Na het vervangen van de kleppendeksel kwam direct de storing terug. Toen de sensor vervangen. Daarna geen problemen meer gehad. Daarom adviseer ik wel eerst alle leidingen te testen op vacuum
 
Volkswagen  6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!