Knipperlicht doet gek

Goedemorgen Polo vrienden,

Sinds kort heeft mijn rechterknipperlicht een bijzondere ziekte gekregen. Ik heb dit probleem enkel in de ochtend of als de auto lang heeft stil gestaan.

Als ik mijn auto start en mijn rechterknipperlicht aanzet krijg ik een foutmelding en begint het dashbordlampje snel te knipperen. Het is alsof mijn lampjes stuk zijn. Als ik de lampjes controleer, voor, spiegel en achter zie ik dat ze goed werken. Ik heb ze overigens ook vervangen voor de zekerheid maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb mijn auto uitgelezen en krijg de foutcode 00968 in beeld.

Het probleem is te verhelpen door de auto opnieuw te starten. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Volkswagen  Polo 6R 
Lijkt mij een massa probleem. Je massadraad maakt dan geen goede massa. Ik zou de bedrading met een spanningzoeker nalopen en de massa aansluiting roestvrij maken.

Seat  Arona 2020 
In VCDS staat overigens knipperlichten ipv rechter knipperlicht. Ik ben zelf persoonlijk bang dat de comfort module het begeven heeft.

Volkswagen  Polo 6R 
Het rechter knipperlicht zit met voor, spiegel en achter op 1 BCM stekker. Ik zou het advies van Antera willen herhalen; stekkers en fittingen controleren op corrosie en preventief reinigen met contactreiniger en/of staalborstel.

Ik heb het probleem gevonden. Ik rij al 2 jaar met H4 ledlampen en zonder problemen, helaas toch vorige week vrijdag dus. Ik heb mijn rechter H4 led vervangen en nu heb ik geen foutmeldingen en storingen met mijn knipperlicht.

Volkswagen  Polo 6R 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!