Koelfan slaat niet aan

Goedemorgen,

Omdat ik er zelf niet uit kom, heb ik maar even een account aangemaakt, in de hoop dat een andere polo-bezitters mij kunnen helpen.

Een tijdje geleden vloog de temperatuur van het koelwater omhoog. Na enig onderzoek bleek dat de thermostaat + huis kapot was. Deze vervangen en het probleem was opgelost.

Echter bij stationair rijden nog niet, want de koelfan slaat niet meer aan. Misschien dat het één met het ander te maken heeft gehad, maar dat is nu niet meer relevant.

Waar het mij om gaat, is dat ik niet kan ontdekken wat de reden is dat de fan niet aanslaat. Het ligt niet aan de fan zelf, als we deze rechstreeks aansluiten, dan draait deze. Dan zou het één (of meerdere) van de volgende dingen moeten zijn:
- thermosensor in de radiateur;
- bedrading;
- relais ?
- zekering ?

Ik heb wel een multimeter, maar ik ben geen elektricien. Kan iemand aangeven wat ik door zou moeten meten en welke conclusies ik daaruit kan trekken? Het betreft een AUA motor, trouwens.

Bvd!
 
VW  Polo  1.4 
Hallo,

Ik zou beginnen om de zekeringen naast het stuur eerst te controleren

SBF1- 10A- Oxygen Sensor Heater

SBF2- 5A- Number Plate Light

SBF3- 10A- Fuel Injectors

SBF4- 5A- LH Sidelight

SBF5- 5A- RH Sidelight

SBF6- 15A- Rear Window Wiper

SBF7- 7.5A- Direction Indicators

SBF8- 5A- ABS With EDL/ESP

SBF9- 5A- Headlight Levelling

SBF10- 7.5A- Interior Lighting, Glovebox Light, Vanity Mirror Light, Luggage Compartment Light

SBF11- 5A- Diagnostic Connector, Instrument Cluster, Air Conditioning

SBF12- 10A- RH Headlight Main Beam and Warning Light

SBF13- 10A- LH Headlight Main Beam

SBF14- 10A- Hazard Warning Lights

SBF15- 10A- Stop (brake) Lights

SBF16- 5A- Ignition Switch ‘S’ Contact

SBF17- N/A- None Applicable/ Not Used

SBF18- 5A- Heated Mirrors

SBF19- 15A- Horn

SBF20- N/A- None Applicable/ Not Used

SBF21- N/A- None Applicable/ Not Used

SBF22- 15A- Alarm System