Koelvloeistof verbruik / olie in intake/interkoeler?

Ik heb een koelvloeistof lekkage/verbruik ergens. Maar ik weet niet waar.
Auto is naar de garage geweest en ze hebben iets aan de rechterkant (cilinder 4 kant) los gehad omdat ze dachten dat het daar weg kwam maar ik heb nog steeds een verbruik.
Ongeveer 1 liter per 200km

Ik las de de 1.4TSI CAXA EA111 wel eens een lekkende intercooler kan hebben dus ik heb de MAP sensor los gehad.
Die zit onder de smurrie/olie dus ik dacht ik trek de intake los. Nu zit daar allemaal olie in. Maar geen bruine smurrie als in koelvloeistof lekkage.
Maar hoort dit zo vies te zijn? Het gasklephuis is ook olie achtig en de buis naar de turbo is ook vies. (zie foto's)

Ik heb de auto zo gekocht zonder dat ik dit wist. Maar hij leek mij verder wel goed te rijden. Maar ik heb nog nooit in een goede 1.4 TSI gereden dus ik kan niks vergelijken.

Edit: nog even vergeten te vermelden. Ik heb UV vloeistof in het koelwater gedaan maar ik kan nergens van de buitenkant een duidelijke lekkage zien.
De olie aanslag in de buis licht wel op maar Olie ligt in het algemeen op bij UV licht dus dat kan ik niet goed zien.


Foto's

IMG-20240301-WA0029 by rick rick, on Flickr

IMG-20240301-WA0033 by rick rick, on Flickr

This is the tube from throttle body to the turbo. It also has oil resedue inside
20240301_142311 by rick rick, on Flickr

20240301_142339 by rick rick, on Flickr

20240301_142724 by rick rick, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!