Goedemorgen,
Ik heb gisteren mijn koelvloeistof (per ongeluk) vervangen. Had problemen met starten van de auto. Startte moeizaam op en ging meteen naar de 800 toeren terwijl de motor koud was. Had gelezen dat dit te maken heeft met de koelvloeistoftemperatuursensor. Hierdoor had ik het KVS huis eraf gehaald. (wat niet nodig was want de temp sensor zit er gewoon in geklikt.) maar heb alles weer terug gezet. En KVS vervangen. Gisteravond meteen ontlucht en stationair laten draaien voor een halfuur, na een halfuur was de fan nog niet aangeslagen en werd de motor wel erg warm. Waarschijnlijk nog lucht in de leidingen of temp sensor kapot? Of iets wat jullie kunnen bedenken.
Het gaat om een VW Polo 6R uit 2010 die is geimporteerd uit Spanje. 1.2 motor met 69PK.
Groet,
Egbert
Ik heb gisteren mijn koelvloeistof (per ongeluk) vervangen. Had problemen met starten van de auto. Startte moeizaam op en ging meteen naar de 800 toeren terwijl de motor koud was. Had gelezen dat dit te maken heeft met de koelvloeistoftemperatuursensor. Hierdoor had ik het KVS huis eraf gehaald. (wat niet nodig was want de temp sensor zit er gewoon in geklikt.) maar heb alles weer terug gezet. En KVS vervangen. Gisteravond meteen ontlucht en stationair laten draaien voor een halfuur, na een halfuur was de fan nog niet aangeslagen en werd de motor wel erg warm. Waarschijnlijk nog lucht in de leidingen of temp sensor kapot? Of iets wat jullie kunnen bedenken.
Het gaat om een VW Polo 6R uit 2010 die is geimporteerd uit Spanje. 1.2 motor met 69PK.
Groet,
Egbert
Volkswagen
Polo 6R
1.2i