Kofferbak slot

POLO 1,4 Highline 2003 9N3 5deurs.
Na 21 jaar is vandaag het slot van de achterdeur van mijn Polo defect geraakt: de achterklep klikt niet vast en kan zo open zonder de handgreep in te drukken.
Ik heb de bekleding losgemaakt en daar bleek een wit doosje los te bungelen aan een kabel: na losschroeven van wat onderdelen en een veerstalen beugel achter het sleutelslot te hebben losgehaald kon ik met twee schroeven (rode cirkels) dit elektrisch relais -aan de achterzijde!!-weer vastzetten. Maar het resulteert na een nette montage van alles in omgekeerde volgorde zorgt nog niet in een vergrendeling. Als je met de sleutel in de handgreep de boel op slot wil zetten dan werkt het relais wel maar de vergrendelbeugel, die vastgrijpt in het oog op de grondplaat, houdt hem niet vast. De klep wordt nu provisorisch vastgehouden door een spin zodat de klep niet vanzelf kan loskomen tijdens het rijden.
De inwendig gekartelde bouten onder de rand van de klep die het eigenlijke vergrendeling zou moeten verzorgen krijg ik niet los: die maat heb ik niet.
Ik ontvang graag tips om het probleem met dit slot op te lossen. Naar de garage gaan kan altijd nog natuurlijk.....

20240614_154246.jpg20240614_154205.jpg20240614_154124.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!