kofferklep Polo 6R gaat niet meer open - ook niet met de noodontgrendeling aan de binnenzijde

Sinds gisteren gaat de kofferklep van mijn Polo 6R (bouwjaar 2011) niet meer open. Als ik met de afstandbediening de koffer wil openen, hoor ik het motortje wel draaien, maar de klep gaat niet open. Wanneer je het VW logo beweegt hoor je het motortje ook draaien.
De Polo heeft aan de binnenzijde een noodontgrendeling voor de kofferklep , maar ook hiermee krijg ik de koffer niet open.
Iemand een idee hoe ik de kofferklep open kan krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Eergisteren heb ik een poging ondernomen om de bekleding van de achterklep te verwijderen. Twee schroeven er uit. De bovenkant kan je lostrekken. De onderzijde en de zijkanten zijn heel lastig los te krijgen als de achterklep dicht is. Heeft er iemand tips hoe je de zijkant en onderzijde van de bekleding van de achterklep kunt lostrekken als de achterklep dicht is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Om jezelf een hoop leed, gevloek en getier te besparen zou ik lekker naar de dealer gaan of naar een goede garage bij je in de buurt. Dan is het mooi opgelost.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Eergisteren heb ik een poging ondernomen om de bekleding van de achterklep te verwijderen. Twee schroeven er uit. De bovenkant kan je lostrekken. De onderzijde en de zijkanten zijn heel lastig los te krijgen als de achterklep dicht is. Heeft er iemand tips hoe je de zijkant en onderzijde van de bekleding van de achterklep kunt lostrekken als de achterklep dicht is?
Die klemmen zitten ook normaal al serieus vast.
Ik ben bang dat het met beleid hard trekken word.
 
Het was hard trekken, maar de bekleding van de achterklep is verwijderd. Ik zie de 2 bouten (torx in mijn beleving) van het slot zitten, maar hoe krijg je die er uit? Daar kan je niet bij.
De witte hendel voor de noodontgrendeling zie ik ook, maar daar krijg ik de koffer niet mee open.
 

Bijlagen

  • slot Polo 6R.jpg
    slot Polo 6R.jpg
    219.1 KB · Weergaven: 43
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Ik heb de kofferklep weer open. Het inwendige van het slot zit vast door de 2 metalen onderdelen (met gele stip op de foto) aan de bovenkant. Door deze 2 metalen onderdelen om te buigen kan je het inwendige van het slot verwijderen. Dan kan je de achterklep weer open doen. Ik zag dat er in het slot een kunststof onderdeel was afgebroken. Daardoor werkte het slot niet meer.
 

Bijlagen

  • slot Polo 6R - V2.jpg
    slot Polo 6R - V2.jpg
    219.8 KB · Weergaven: 23
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!