Koppeling afstellen 6r 1.4 benzine

Tarabass

Bekend lid
319
141
59
Is het mogelijk om de koppeling af te stellen? En dan met name de kracht waarmee hij omhoog geduwd wordt? Ik krijg klachten van de vrouw, en alhoewel ik zelf er minder last van heb begrijp ik haar wel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ja, dat dacht ik ook. Het pedaal komt echter met best veel kracht omhoog. Daardoor ben je geneigd tegendruk te geven, om soepel te koppelen. Je moet hem voor je gevoel dus én op laten komen én tegenhouden.

Weet niet hoe ik het beter kan inschrijven Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Ik herken het ook wel. Nu ik veel file rijd is het best irritant. Alsof de veer die er in zit een tikkie aan de te stevige kant is
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Het pedaal springt vrij sterk terug. Dat heeft denk ik niet zoveel te maken met de koppelingsset. Dat het pedaal met de ingaande slag ook zwaar gaat wel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Gisteren wat onderzoek gepleegd en de koppeling kraakt onder de motorkap. Er zit een cilinder op de bak waar het gekraak uit komt. Dat is de hulpcilinder?

Het plan is nu om een remservice uit te laten voeren waarbij ik nadrukkelijk vraag ook de olie naar de cilinder mee te pakken. Ook ga ik de cilinder vervangen om te kijken of dat helpt. Mocht dat samen niet helpen, dan wordt het een koppelingsset bestellen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Gisteren wat onderzoek gepleegd en de koppeling kraakt onder de motorkap. Er zit een cilinder op de bak waar het gekraak uit komt. Dat is de hulpcilinder?

Het plan is nu om een remservice uit te laten voeren waarbij ik nadrukkelijk vraag ook de olie naar de cilinder mee te pakken. Ook ga ik de cilinder vervangen om te kijken of dat helpt. Mocht dat samen niet helpen, dan wordt het een koppelingsset bestellen..
De hulpcilinder inmiddels vervangen. Daarna een remmenvloeistofservice laten uitvoeren bij de dealer en de auto koppelt (en remt) weer als een malle.

De oude hulpcilinder had z'n beste tijd wel gehad:

 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!