Koppeling vervangen, maar moeite met het schakelen bij stilstaan

Beste forumleden,

Ben ik weer na een aantal maanden afwezigheid op dit forum, we hebben de eerste koppeling vervangen onze Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion met 295 duizend kilometer. Bij het de- en monteren ging alles normaal, nieuwe Sachs koppelingsset pastte er netjes in.
Maar nu is er een probleem en dat is dat het heel moeilijk is om een versnelling in te schakelen en achteruit poets zijn tanden. De koppeling ontkoppelt dus niet volledig, ik heb de hulpkoppelingscilinder paar keer ontlucht en opnieuw gemonteerd maar het mocht niet baten, ik heb een gedachte dat de hoofdkoppelingscilinder versleten is, heeft iemand dit eerder gehad?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
heb je niet de hele complete set vervangen dan.
koppeling.. drukgroep.. kopeling kabel?
sach is goed die heb ik er zelf ook in gestopt.
maar ook alles wat er bij hoort.
als je toch bezig bent.. paar tientjes maakt dan ook niet meer uit.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Is er wel de juiste koppeling geplaatst? Want een onjuiste kan ervoor zorgen dat hij niet vrij komt
Dat betwijfel ik nu, ik moet kijken of de koppeling die erin gekomen is of die wel de juiste was, heb dat ook van andere personen vernomen dat de verkeerde koppelingsset dit kan veroorzaken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
heb je niet de hele complete set vervangen dan.
koppeling.. drukgroep.. kopeling kabel?
sach is goed die heb ik er zelf ook in gestopt.
maar ook alles wat er bij hoort.
als je toch bezig bent.. paar tientjes maakt dan ook niet meer uit.
Hele koppelingsset is vervangen, dus koppelingsplaat, drukgroep en druklager, koppeling is hydraulisch bediend dus er is geen kabel aanwezig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Ben erachter gekomen dat de Sachs 3000 950 654 koppelingsset erin gekomen, zover ik kan vinden is dit inderdaad de koppeling voor een 1.2 tdi bluemotion, nou het werkt niet echt mee:rolleyes:.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Bij het demonteren bleek alles gewoon goed te zitten en na 3 keer de- en monteren nogsteeds hetzelfde, tijdelijk nieuwe plaat en druklager gebruikt, oude drukplaat hergebruikt, toen werkte het wel goed. Ben nu bezig met garantie zaken, want Valeo levert de koppelingsset voor Sachs en LUK maar hebben allemaal andere drukplaat diafragmaveervinger hoogtes.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!