Koppelingsproblemen Polo 6C

TolgaE

Bekend lid
Hoi!

Een tijdje terug (5-6 maanden geleden) had ik problemen met mijn toerental die vanaf de 3e versnelling rond de 2000 toeren (wanneer de turbo inknalt) omhoogschoot. Duidt op een slippende koppeling dus zou je zeggen.

Hierna is het niet meer voorgekomen tot vandaag waar ik weer dezelfde problemen ondervind dus rond de 2000 toeren opeens omhoog schieten. Op de snelweg bleef hij zelfs een tijdje rond de 3100 toeren hangen en ging die niet meer verder/veel moeite (140 kmh). Hierna weer teruggezakt naar 110. Hierna weer volgas gegaan en koppeling slipt, herpakt zich, slipt daarna weer en herpakt zich maar ik kon wel zonder moeite hoge snelheden halen. Na de 4000 toeren ongeveer slipt hij niet meer en lijkt het alsof hij weer vanouds werkt.

Zou iemand misschien weten of het aan mijn koppeling ligt, aan mijn turbo of iets met de drukgroep? Ook heb ik het idee dat het weersafhankelijk is want tot nu toe is het alleen voorgenomen bij vochtig weer zoals vandaag.

Ook is de polo gechipten heeft nu ongv 114dkm gereden (voornamelijk snelweg)

Volkswagen  X 
Denk niet dat het aan de koppeling ligt: Hij slipt altijd tussen de 2500 en de 3000 toeren vanaf de 3e versnelling. Dus als ik op 2800 toeren volgas ga dan slipt die naar 3000 waarbij die zich daarna weer herpakt en normaal oploopt.: bij de 2500 slipt hij ook naar de 3000 toeren.. Heel vaag.

Volkswagen  X 
Het is droger en warmer dan de afgelopen twee dagen en de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...? Misschien ergens een sensor o.i.d. die niet goed functioneert?

Volkswagen  X 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!