Kort geluid na koude start

Beste forumleden,

Onlangs merkte ik dat mijn polo 1.2 TSI 2012 bij koude start een kort vreemd geluid maakt. Het geluid is er geen 2 seconden aanwezig en is dan weer weg. Op deze forum las ik ergens dat als het geluid langer aanwezig is dan 3 seconden ik me zorgen moet maken. Kan ik met een gerust hard blijven doorrijden?

Waarschijnlijk de bekende kettings problemen.

Als de auto heeft gereden warm is geworden, en een uur heeft stilgestaan en ik start de auto, hoor ik het geluid heel kort en vele malen zachten dan koude start.

Hebben jullie tips/advies voor me?

Volkswagen  Polo 1.2 TSI 6R 
Zoiets?

Nee dit is niet mijn rode Polo ;)
Ja, dat is het geluid! Duurt 2 seconden en dan is het weg. Alleen bij koude start. Het gekke is dat het geluid al een paar dagen weg is. Ik probeerde een filmpje te maken maar bestand was te groot.

Ik heb wel onlangs de olie tot Max bijgevuld. Ik weet niet of dat de reden kan zijn dat het geluid even weg is.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!