Krakend geluid bij drempels

Hallo mede polo rijders!

Sinds enkele weken in het bezit van een Polo 9N uit december 2004. Voorheen een Golf 3 GTI gehad, leuke auto maar qua comfort, uitstraling en brandstofkosten is dit toch echt een groot verschil!
Nu hoor ik de afgelopen dagen met de kou een krakend geluid achter wanneer ik over een drempel ga. Nu heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt bij dit type polo wanneer de temperaturen laag zijn.

Zijn er meer mensen op dit Forum met het probleem of zal er iets anders aan de hand zijn?

Hoor het graag!
 
Ook gelijk even naar je stabi stang gekeken? Deze willen wel is gaan corroderen op het punt wat in het rubber zit. Als je dat ff schoon maakt met een staalborsteltje en dik in zuurvrij vet zet en alles weer in elkaar zet.
 
Polo op de brug gezet, en inderdaad bij het inveren aan de voorkanten hoor je piepend geluid.
komt idd bij de rubbers van de draagarmen vandaan. Ze zijn nu ingespoten met vettig middeltje en na 1 week niets meer te horen.
Vervanging is (nog) niet nodig, maar ga dat toch preventief laten vervangen want als er je er mee door blijft rijden dan ga je op de lange duur speling op de de as krijgen. Leuk klusje denk ik, want er moet heel wat los om het vervangen.
:razz:
 
Dag allen,

In het bezit van een polo 6r 1.2tsi. Sinds een jaar de eibach pro kit met bilstein b4 dempers. De laatste tijd kraakt de vering achter bij het nemen van een drempel. Nu is mij verteld dat ik de rubbers in moet spuiten met siliconenspray, maar welke rubbers gaat het om en waar zitten die?
 
Vw  Polo 6r  1.2 tsi 135pk 250nm 
Wat pigeon zegt, heb geen foto bij de hand maar het is niet moeilijk, gewoon even opkrikken of op de brug en dan invetten. Niet met wd40 dat is vloeibaar
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
volgens mij hebben alle 6r modellen er last van...
in de zomer hoor je nix.
word het onder de 5 graden dan hoor je het wel weer kraken.
nu moet ik wel zeggen: van de zomer draagarmen vervangen en nu nog geen gekraak.
mischien als het nog kouder word dat het dan als nog komt.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!