Lampen vervangen door LED

Gister led PY21W knipperlichten gemonteerd. Geven foutmelding zonder aanpassen in obdeleven, met aanpassing werken ze super en zijn ietsje feller als origineel! IMG-20210402-WA0005.jpegScreenshot_20210608-133618_YouTube.jpg

Sorry voor het terug halen van dit berichtje, maar heb een vraag. Ik heb de volgende leds besteld voor mijn richting aanwijzers:

Inmiddels zitten ze ook in de auto, betreft een 6R 1.2TSI Comfort Edition BMT uit 2013. Wanneer het contact uit is, werken de gevarenlichten en de knippers met op en van slot ook. Op het moment dat ik ga rijden, en ik geef richting aan naar bijvoorbeeld links (maakt eigelijk niet uit want beide kanten reageren hetzelfde), dan knippert die betreffende kant 1 keer, vervolgens stoppen ze en krijg ik een foutmelding in het dashboard (lampje van kapotte lamp) en de richtingaanwijzer indicatie in het dashboard gaat snel achter elkaar knipperen. Wanneer ik dan parkeer en de auto weer op slot doe, knippert alles weer zoals het hoort.

Moet ik, zoals hierboven genoemd, ook die aanpassing doen via OBDeleven? Of gaat het gewoon niet werken in mijn auto?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Sorry voor het terug halen van dit berichtje, maar heb een vraag. Ik heb de volgende leds besteld voor mijn richting aanwijzers:

Inmiddels zitten ze ook in de auto, betreft een 6R 1.2TSI Comfort Edition BMT uit 2013. Wanneer het contact uit is, werken de gevarenlichten en de knippers met op en van slot ook. Op het moment dat ik ga rijden, en ik geef richting aan naar bijvoorbeeld links (maakt eigelijk niet uit want beide kanten reageren hetzelfde), dan knippert die betreffende kant 1 keer, vervolgens stoppen ze en krijg ik een foutmelding in het dashboard (lampje van kapotte lamp) en de richtingaanwijzer indicatie in het dashboard gaat snel achter elkaar knipperen. Wanneer ik dan parkeer en de auto weer op slot doe, knippert alles weer zoals het hoort.

Moet ik, zoals hierboven genoemd, ook die aanpassing doen via OBDeleven? Of gaat het gewoon niet werken in mijn auto?
Led's verbruiken veel minder stroom dan gewone peertjes, en je lampcontrole meet alleen hoeveel stroom er naar je lampjes gaat, en als dit niet voldoende is denkt hij dat ze stuk zijn. Je hebt 2 opties:

Optie 1: In OBDeleven je lampcontrole uitzetten (weet niet of je specifiek alleen knipperlicht kunt uitzetten, zou zomaar kunnen dat je de algehele lampcontrole moet uitzetten). Ik weet niet of jouw 6R "modern" genoeg is om dan vervolgens wel weer normaal te gaan knipperen. Zo niet, zie optie 2.

Optie 2: voor ieder lampje een weerstandje van +- 20w zetten, die moet je dan wel aan je kabelboom bevestigen. Dit zorgt ervoor dat je in ieder geval geen foutcodes meer krijgt omdat er dan wel genoeg stroom wordt gebruikt. Dit is tevens ook de manier hoe ik mijn zogenaamde "hyperflash" heb opgelost, mijn knipperlichten gingen namelijk ook ballistic toen ik alles door LED's had vervangen :)

Weet niet of er nog anderen zijn die betere opties hebben (ook voor een 9N3), mocht dat zo zijn dan houd ik me aanbevolen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: AlexxvD
@Peet_B dankjewel voor je snelle reactie en duidelijke uitleg! Ikzelf ben niet zo handig met OBDeleven, mijn collega heeft er eentje en die zou morgen op het werk voor mij willen kijken hoe en wat. Rommelen met de kabelboom is voor mij al helemaal niet weggelegd, dus dat durf ik niet aan.

Fingers crossed, dat met jou optie 1, het probleem is opgelost. Zoals ik zei, vind het zo bijzonder dat ze, wanneer het contact uit staat, wél werken en met contact aan niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@Peet_B dankjewel voor je snelle reactie en duidelijke uitleg! Ikzelf ben niet zo handig met OBDeleven, mijn collega heeft er eentje en die zou morgen op het werk voor mij willen kijken hoe en wat. Rommelen met de kabelboom is voor mij al helemaal niet weggelegd, dus dat durf ik niet aan.

Fingers crossed, dat met jou optie 1, het probleem is opgelost. Zoals ik zei, vind het zo bijzonder dat ze, wanneer het contact uit staat, wél werken en met contact aan niet.
Durf niet met zekerheid te zeggen of het in een 6R kwestie van coderen is.
Mocht dit lukken staat in de 2e foto van mijn post waar je moet zijn in de modules om het aan te passen. Succes!
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: AlexxvD
Durf niet met zekerheid te zeggen of het in een 6R kwestie van coderen is.
Mocht dit lukken staat in de 2e foto van mijn post waar je moet zijn in de modules om het aan te passen. Succes!
Ik ga zo met mijn collega de OBDeleven er even aan hangen, kijken of we wat kunnen doen. Voorzichtig uiteraard. Maar neem toch aan, dat als het bij jou zelf is gelukt in je 6C, het in mijn 6R ook zou moeten lukken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Volgens Gerritspeek's documentatie zijn de volgende afzonderlijke meldingen aan/uit te zetten:

Backup-Light,
Lisense Plate (kentekenplaat, nummerplaat),
dimlicht,
mistlicht achter,
separate dagrijverlichting,
grootlicht,
knipperlichten,
mistlicht en/of bochtenverlichting,
achterlichten,
remlichten.

Maar aan de hand van de boordcomputer kan dit volgens mij varieren. De opties die niet op de computer zitten zijn uiteraard gewoonweg niet in te stellen, dan denkende aan dagrijverlichting of bochtenverlichting.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: AlexxvD
Dank voor jullie tips en aanwijzingen, maar het lijkt niet mogelijk in mijn auto. Lampen zijn er inmiddels weer uit en de halogeen lampjes zitten weer terug op de plek.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 

Ik heb deze LED's op het oog voor de koplampjes. Wat moet er gebeuren met de losse Grootlicht lamp in de koplampen wanneer ik deze installeer?
Grote kans dat deze geen lichtbeeld geven, wat resulteert in interessante handgebaren van je tegenliggers, ongewilde interesse van de politie en een apk keurmeester die huilend over zijn lichtbeeldcontrole apparaat gebogen staat.

Je grootlicht is dezelfde, daar kan je deze wel in zetten, heb ik ook.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!