Last van ‘krakende’ stabilisatorstangrubbers? Zó vervang je ze!

I'm heb de de rubbers beugels en schroeven vervangen en het geluid is helemaal weg :)) Ik heb er nu ongeveer 110 KM gereden en heb niks meer gehoord, echt jammer dat MOOG de rubbers verkeerd hadden geadverteerd bij de zaak in de stad waar ik ze had gekocht, heeft me veel frustratie gekost maar fijn dat het nu echt over is :)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Zojuist ook besteld, hopen dat het beter wordt. Ter info (voor wie geen zin heeft onder de auto te kruipen om te meten); mijn 6R 1.6 TDI heeft een stang van 20mm dus de rubbers met binnendiameter van 18mm horen hierbij. Misschien handig om in de OP een lijstje op te nemen van maten?
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Moes-Moze
Zijn die maten gelijk voor een Polo 6R GTI, dus 18mm?
Dat is me onbekend, maar hiervoor zou een overzichtje in OP dus juist fijn zijn :) Ik zou zeggen voor wie de stang of rubber ooit gemeten heeft vul maar aan;

Benzine
1.2 TSI - stang 18mm - rubber ..mm
1.4 TSI - stang ..mm - rubber ..mm

Diesel
1.2 TDI - stang ..mm - rubber ..mm
1.6 TDI - stang 20mm - rubber 18mm
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb een vraag ik ben van plan om de rubbers zelf te vervangen. Nu heb ik de stabilisatorstang een tijdje geleden opgemeten en deze komt op 17/17.5mm moet ik dan de 16mm rubbers hebben?. En welke maat zijn de schroeven waarmee de klem vast zit.


Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 70pk 
Ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb een vraag ik ben van plan om de rubbers zelf te vervangen. Nu heb ik de stabilisatorstang een tijdje geleden opgemeten en deze komt op 17/17.5mm moet ik dan de 16mm rubbers hebben?. En welke maat zijn de schroeven waarmee de klem vast zit.


Alvast bedankt
Volgens mijn kan je 16mm en 18mm rubbers kopen toch?
In dat geval zou ik 16 nemen, beetje vaseline op de rubbers en de beugels smeren helpt voor makkelijkere montage.
Volgens mijn was dit dopje 13 van de ratel set
 
Hoi,

Bij mij was het gekraak toch helaas na een half jaar weer terug gekomen.

Ik denk dat de enige echte oplossing dan maar de PU rubbers zijn maar weet iemand een ander merk dan powerflex? Want hierbij betal ik meer dan10 keer zoveel dan de normale rubbers
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 105pk 
Hoi,

Bij mij was het gekraak toch helaas na een half jaar weer terug gekomen.

Ik denk dat de enige echte oplossing dan maar de PU rubbers zijn maar weet iemand een ander merk dan powerflex? Want hierbij betal ik meer dan10 keer zoveel dan de normale rubbers
De juiste maat rubbers kopen, die van origineel vw zijn toch de beste (mijn ervaring)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!