Lekstroom vinden

Beste forum leden,

Ik ben sinds december '22 de eigenaar van een Volkswagen Polo uit 2010.

Onlangs ben ik er achter gekomen dat mijn auto last heeft van lekstroom. Nadat de auto een week heeft stilgestaan is de accu leegtetrokken.

Vervolgens een multimeter aangesloten en ik blijk 0.20 Ampère lekstroom te hebben. Terwijl 0.04 Ampère de norm is.

Wat zijn voor de hand liggende oorzaken van dit probleem? Of zit er maar één optie op en dat is alle zekeringen stuk voor stuk bij langs? Ik loop alleen tegen het probleem aan dat als de deur(en) van mijn Polo geopend zijn ik sws stroom verbruik vanwege de brandende lichten aan de binnenzijde van de auto. De auto moet vergrendeld zijn en alle portieren gesloten. Dit is een klus die dus met twee of meer personen uitgevoerd moet worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 94pk Benzine 
Misschien kun je hier wat tips uithalen om uit te zoeken waar je lekstroom wegkomt;
https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/accu-loopt-leeg.19463/

Het duurt ook zeker een paar minuten voordat de auto in slaap gaat. maar je kan de multimeter bij je voorruit plaatsen en dan een voor een de zekeringen eruit trekken met je deur dicht ramen open in de auto of zoals aangegeven is in de onderstaande link de spanning over zekeringen meten;

 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Je kan ook het slot handmatig dichtdrukken en het portier open laten staan. Dan gaat de binnenverlichting als het goed is ook uit.
Begin met evt achteraf ingebouwde accessoires ontkoppelen bij t speuren.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Je kan ook het slot handmatig dichtdrukken en het portier open laten staan. Dan gaat de binnenverlichting als het goed is ook uit.
Begin met evt achteraf ingebouwde accessoires ontkoppelen bij t speuren.
Met als eerst altijd de meest voorkomende; aftermarket radio / carkit / dashcam ;)
Zoals eerder gezegt; meet je wel de lekstroom na een rustperiode?
 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!