Lichschakelaar doet raar?

Goedemorgen mede polo bestuurders.

Ik zit met een vraag, ik heb nu +- 1 week een polo 6r 2010 en hij rijd perfect alles werkt goed alleen de lichtschakelaar niet volgens mij. Als deze op 0 staat dan staat mijn licht aan maar alle dashboard verlichting en knopjes uit. Op de middelste stand is mijn licht uit maar dashboard verlichting en alle andere knopjes aan. En op de laatste stand is alles aan (dashboard verlichting en alle andere knopjes en normaal licht)

Ik heb al gegoogeld en de search functie gebruikt op het forum maar ik kom er niet uit. Bij andere mensen (in filmpjes etc) is het licht volledig uit bij 0.

Bedankt alvast voor het lezen van mijn vraag. Met vriendelijke groet Stefan,
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 70pk 
  • Leuk
Waarderingen: giacomo121
Dit is Dauer Fahr Licht (DFL), mijn polo heeft dat ook.
De middelste stand van je schakelaar gaat inderdaad de verlichting in het interieur aan.
In je koplamp gaat dan de h4 of h7 lamp uit, en alleen het T10 lampje brandt.
Als je wilt kan je dit uitzetten via vcds.

Het Dauer Fahr Licht (DFL) laat alle lampen, voor en achter, branden als je de auto op contact zet, ook al staat de lichtschakelaar op 0. Om deze optie uit te zetten moet je het volgende doen:

  1. met de lichtschakelaar in stand 0 druk de draaiknop in en draai hem 1 stand naar rechts. Dan kan je de lichtschakelaar uitnemen en weer in stand 0 draaien
  2. verwijder van de connector draad 3 TFL (gedimt groot licht voor) en draad 6 58B (kentekenverlichting achter)
  3. sluit VCDS aan
  4. [09-Boordnet]
  5. [Hercoderen-07] longcoding
  6. [Byte 12] [Bit 0] uitzetten ('Parking Lights ON with Terminal 15 ON')
  7. Save
  8. de verlichting rondom blijft uit met de licht schakelaar op stand 0 en het contact aan

gerrit speek vcds polo 6r
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: StoneCold076
Ik denk dat @StoneCold076 zijn h4 / h7 lamp als stadslicht ziet, maar dat kan ik mis hebben.
Stadslicht is het T10 lampje in je koplamp unit. Als deze inderdaad uit gaat in de middelste stand dan is er inderdaad iets mis.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: StoneCold076
Ik heb zojuist nog even alles gecheckt en fotos gemaakt voor de duidelijkheid.

Dashboard + alle knopjes
Stand 0 uit
Stand 1 aan
Stand 2 aan

Lichtschakelaar
Foto 1 is stand 0
Foto 2 is stand 1
Foto 3 is stand 2
296292963029631
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 70pk 
Dit is inderdaad hoe het hoort te zijn. Dit kun je echter wel veranderen als je dat wilt. Toevallig gisteren gedaan. Als je het dimlicht uit wilt hebben op stand 0 moet je uit de stekker achterin de lichtschakelaar pin 3 verwijderen, het stadslichtje kun je uitprogrammeren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Leuk
Waarderingen: StoneCold076
Ik heb het lekker zo gelaten, dan heb ik in ieder geval altijd me lampen aan staan :) (behalve op de middelste stand maar die gebruik ik nooit).
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: StoneCold076
Goeieavond misschien een late reactie op dit topic!

wij hebben rline koplampen in onze polo en als de schakelaar op 0 staat brand alleen de led verlichting maar blijftde interieur verlichting uit, die gaat alleen aan bij groot licht zou dit ook temaken hebben met de draad van can3 graag hoor ik van jullie
 
Vw  Polo  1.2tdi 
Goedemorgen mede polo bestuurders.

Ik zit met een vraag, ik heb nu +- 1 week een polo 6r 2010 en hij rijd perfect alles werkt goed alleen de lichtschakelaar niet volgens mij. Als deze op 0 staat dan staat mijn licht aan maar alle dashboard verlichting en knopjes uit. Op de middelste stand is mijn licht uit maar dashboard verlichting en alle andere knopjes aan. En op de laatste stand is alles aan (dashboard verlichting en alle andere knopjes en normaal licht)

Ik heb al gegoogeld en de search functie gebruikt op het forum maar ik kom er niet uit. Bij andere mensen (in filmpjes etc) is het licht volledig uit bij 0.

Bedankt alvast voor het lezen van mijn vraag. Met vriendelijke groet Stefan,
 
Volkswagen  Polo comfortline 1.2  1.2 70 pk 
Heb ook dit probleem. Gevolg was, volgende dag accu leeg. Na wat heen en weer en indrukken, waren op een gegeven moment alle lampen wel uit.
Maar zal ermee naar de garage moeten, denk ik. In de veronderstelling dat ik op dimlicht reed, reed ik zonder licht. Ik werd gewaarschuwd door tegenligger.
 
Volkswagen  Polo comfortline 1.2  1.2 70 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!