Licht en zicht pakket + automatische verlichting

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo mede polorijders,

Ik heb een setje gezien met daarin licht en zicht pakket en automatische verlichting en nog eens een automatische dimmende spiegel..

Mijn vraag is of dit ook compitabelnis met mijn BM uit 2011 met start/stop systeem?

Zou iemand die dit al in zijn eigen auto heeft geïnstalleerd weten of het zal werken?

Dit is het setje wat ik op het oog heb..

http://m.aliexpress.com/item/1894849727.html

Graag verneem ik van jullie..

Alvast bedankt [emoji106]
 
Laatst bewerkt:
kerel! moggu! goed, met jou ? maar , werkt een auto spiegel niet op ehm , vloeistof ? of moet het perseee met dat pakket?
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Dat is in principe dezelfde spiegel als op Aliexpress ;) En let erop dat je niet het voetje van de normale spiegel kunt gebruiken daarvoor.
Hoe kan je deze spiegel dan bevestigen? Kijg je daar een aparte voetje voor?
Btw hoe sluit het aan? De draden naar de lichtschakelaar brengen en zorgen dat hij dimt als de lichten aan gaan toch? Weet jij dat toevallig iichel?
 
Ja, ongeveer wel.

Dit heb je nodig (behalve de lichtschakelaar)

iXYZRdU.png


Eerst moet je een vierkant op de ruit vrijmaken (wegschuren) of een nieuwe voorruit scoren.
We beginnen linksonder, die moet je op de voorruit lijmen. Dan gaan we 1 met de klok mee, da's de licht- en regensensor.
Daarna kabels aansluiten en die even laten hangen, daarna de spiegel erin klikken. Nog meer kabels aansluiten.
Daarna alle kapjes erop zetten ter decoratie. Kabels onder de hemel en A-stijl doortrekken, in de BCM klikken en coderen.

Easy does it Stick Out Tongue
 
Okee ik heb een voorruit met dat zwart gedeelte achter de binnenspiegel, ben ff de naamkwijt.. Kan ik de houde van de regen en lichtsensor gewoon lijmen?
Ehmmm, kabels op de boordcomputer aansluiten: is dat gewoon de plug wat van de kabelboom wat er bij zit gewoon bij klikken?
Ik heb dit nooit eerder gedaan.. Kan iemand me hiermee helpen? Anders moet ik iemand zoeken die het voor me kan fixen..
Ik ga dit setjes bestellen en die schakelaar verkoop ik door, of ik vraag me chineze vriend wat jet kost zonder schakelaar Stick Out Tongue

Ohjaa als ik deze set koop heb ik heen andere voet nodig voor de binnenspiegel hea?
 
Helaas gaat de licht schakelaar niet tenzij je een adaptor kast koopt. Er zit ook flink wat werk in het monteren van de automatische dimmende binnenspiegel en regensenor, zoals draden trekken en doorsolderen in de boordnet die bijna niet bereikbaar is. Als je nog nooit hierin gesoldeerd hebt moet ik je dit ten strengste afraden en het door een pro laten doen. Ook moet je vooruit voorbereid zijn op een regensensor oftewel de kapjes en dergelijke moeten er al zitten wil je jezelf een hoop kopzorgen besparen. Meestal hebben autos met een climate control deze voorbereiding al. Ik zelf heb dit zelf ook laten inbouwen maar het is goed kijken waar deze draden op aangesloten dienen te worden en daar heb je elza weer voor nodig en een auto die dit al fabriek af heeft in de voorbereiding heeft dit al met al een hoop werk gekost. En als laatste zou ik je nog willen waarschuwen dat de licht schakelaar voor 99% zeker nep is uit eigen ervaring. Een aanrader is zoek op een sloop naar deze onderdelen dan weet je zeker dat je goede oem artikelen hebt, en geen chinese troep om het even bod uit te drukken
 
Helaas gaat de licht schakelaar niet tenzij je een adaptor kast koopt. Er zit ook flink wat werk in het monteren van de automatische dimmende binnenspiegel en regensenor, zoals draden trekken en doorsolderen in de boordnet die bijna niet bereikbaar is. Als je nog nooit hierin gesoldeerd hebt moet ik je dit ten strengste afraden en het door een pro laten doen. Ook moet je vooruit voorbereid zijn op een regensensor oftewel de kapjes en dergelijke moeten er al zitten wil je jezelf een hoop kopzorgen besparen. Meestal hebben autos met een climate control deze voorbereiding al. Ik zelf heb dit zelf ook laten inbouwen maar het is goed kijken waar deze draden op aangesloten dienen te worden en daar heb je elza weer voor nodig en een auto die dit al fabriek af heeft in de voorbereiding heeft dit al met al een hoop werk gekost. En als laatste zou ik je nog willen waarschuwen dat de licht schakelaar voor 99% zeker nep is uit eigen ervaring. Een aanrader is zoek op een sloop naar deze onderdelen dan weet je zeker dat je goede oem artikelen hebt, en geen chinese troep om het even bod uit te drukken

Klopt ik heb al van andere mensen vernomen dat de schakelaar niet gaat werken, staat ook bij dat het voor de golf bedoeld is..
Zelf de kabels doortrekken vanaf de hemel naar de boordcomputer is voor mij een makkie.. Ik heb al eerder kabels doorgetrokken en het was niet moeilijk..
Mijn voorruit is nog niet voorbereid dus ik moet alles bevestigen..

Dat solderen laat ik dan door een pro doen of iemand van het forum die het wilt doen en daar ervaring mee heeft..

En dat bevestigen enzo laat ik dan ook doen want ik weet niet wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken..
Alle tips voor het bevestigen van de binnenspiegel en regensensor zijn welkom.. En ook aansluiten op het BCM..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!