Showroom licht schokken bij constante toerental.

Zolas de titel het al zegt, mijn polo schokt (lichtelijk) als je rond de 2000 rpm rijdt.
Het vreemde is dat hij het niet altijd doet.
bougies zijn vervangen, en 1 bobine (cilinder 3 ivm overslag)
Wie weet de oplossing?
 
Volkswagen  polo  2.0 GTI 
Zolas de titel het al zegt, mijn polo schokt (lichtelijk) als je rond de 2000 rpm rijdt.
Het vreemde is dat hij het niet altijd doet.
bougies zijn vervangen, en 1 bobine (cilinder 3 ivm overslag)
Wie weet de oplossing?
@Singer had dit ook met zijn aw, bobines zijn een veel voorkomend probleem van die autos. Bij hem zijn de bobines al meerder malen vervangen, daarna was het stotteren bij constant toerental weg
 
  • Leuk
Waarderingen: Aviation
Zolas de titel het al zegt, mijn polo schokt (lichtelijk) als je rond de 2000 rpm rijdt.
Het vreemde is dat hij het niet altijd doet.
bougies zijn vervangen, en 1 bobine (cilinder 3 ivm overslag)
Wie weet de oplossing?
Geen ECU lampje? Deze zaken had ik ook voordat ik een rotte cilinder kreeg.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Uitleescomputer er aan, dataloggen en kijken naar het aantal getelde cilinderoverslagen. Dan weet je meteen welke cilinder dit probleem veroorzaakt. Dan ga je inzoomen op die cilinder, Krijgt ie constante vonk? Krijgt ie voldoende lucht? Krijgt ie voldoende brandstof?
Vooral het laatste is lastig te controleren maar wel van belang. Te arm lopende cilinder EN een keer flink hard rijden en je hebt zo een gat in je zuiger.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Aviation
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!