Lichtbeeld niet goed? (Zie foto)

JWPolo

Nieuw lid
Kan iemand mij uitleggen waar dit fout gaat?
Ik heb leds in mijn halogeen 6R gezet, maar mijn lichtbeeld ziet er nu zo uit, geen idee waar het fout gaat.

(Edit; deze leds: H7 osram night breaker speed & W5W osram night breaker)

Ik heb het vooral over het felle deel dat schuin en ongelijk staat, of komt dit gewoon door de koplampen?

De auto staat niet recht voor de muur op de foto’s, maar je ziet het zo ook duidelijk.
Links is het schuiner en rechts hoger ik dacht eerst aan mijn stadslicht maar als ik die lamp er anders in doe verandert niks.

IMG_5739.jpeg

IMG_5740.jpegIMG_5739.jpeg

Alle tips welkom, ik heb het idee dat er wel meer niet goed staat afgesteld.

Thanks!

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Berm-gedeelte?
Sowieso maar eens laten checken dan als je het idee heb dat het niet goed meer staat/stond afgesteld.

Volkswagen  Polo 6R 
H7 osram night breaker speed
W5W osram night breaker

De H7 kan toch maar op 1 manier erin of kan je ook hierbij iets fout doen?

Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb bijna hetzelfde met de rechter LED, deze schijnt in 1 hoek meer omhoog dan de linker, ook na het af laten stellen door de garage.
Maar ik verblind er blijkbaar niemand mee, ik zie niemand meer seinen naar mij.

Mij viel wel op dat de originele LED koplampen wel 1 rechte lijn hebben.

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Het is best lastig om LED lampen in een halogeen behuizing goed te krijgen, deze moet dan exact het brandpunt van een halogeen lamp hebben. Ik ben er niet zo een fan van, ik zou een projector lens retrofit kiezen en daarin de bij passende LED lamp in plaatsen.

Volkswagen  Polo GTI 2023 
Mijn Osram LED H7 kon je verdraaien totdat je een perfect lichtbeeld had
In theorie kan mijn LED ook gedraaid worden maar in praktijk is dat onmogelijk, je kan er niet bij komen als de koplamp teruggemonteerd is, aan deze functie hebben veel mensen niks aan dus...

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Begrijp ik het goed dat ik de h7 eruit kan halen en verdraaien in de ‘fitting’ waar ze in vast zitten?

Volkswagen  Polo 6R 
Oké, dan ga ik vanavond proberen of hier aan de bovenkant beweging in zit, maar dit lijkt mij vrij 'vast' te zitten. Zo zien mijn leds eruit:
1742199714316.png

Volkswagen  Polo 6R 
LED in een halogeen behuizing plaatsen zal altijd voor 'lekkend' licht zorgen, omdat het teveel lichtopbrengst is t.o.v. halogeen peertjes.
Als je er zo mee naar de APK-keuring gaat, dan wordt het ook afgekeurd.

Je kan ze iets roteren om het beeld 'scherper' te maken, maar eigenlijk moeten er diffusers voor (die glazen bollen).

LED in een halogeen behuizing plaatsen zal altijd voor 'lekkend' licht zorgen, omdat het teveel lichtopbrengst is t.o.v. halogeen peertjes.
Als je er zo mee naar de APK-keuring gaat, dan wordt het ook afgekeurd.

Je kan ze iets roteren om het beeld 'scherper' te maken, maar eigenlijk moeten er diffusers voor (die glazen bollen).
Ok, volgens osram waren deze leds wel legaal voor mijn koplamp unit (e1 2714)

Volkswagen  Polo 6R 
Je koplamp unit moet geschikt zijn voor LED.
Net als met Xenon, die zitten altijd in lensprojectoren, de enige die daar destijds van afweken waren dacht ik Renault Megane en Volvo (model even kwijt) die speciaal ontwikkelde koplampunits hadden zonder lens
MiniCooper S R53 die mn vrouw enige tijd geleden had, had ook geen projectorlensen voor de originele Xenon zitten.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Heb je wel de bijhorende adapters (klemmetjes) erbij gekocht? Je kan de lampjes ook per ongeluk verkeerd erin klikken, dan moet die een kwartslag naar rechts.

Volkswagen  Polo 6C 
Heb je wel de bijhorende adapters (klemmetjes) erbij gekocht? Je kan de lampjes ook per ongeluk verkeerd erin klikken, dan moet die een kwartslag naar rechts.
Dat heb ik niet, voor de speed variant is dat niet nodig volgens de toepassingslijst van osram.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!