Linkervoorwiel komt met scherpe bochten tegen wielkast

Lifaya

Bekend lid
192
71
58
Ik heb enkele weken geleden mijn stuurhuis laten vervangen omdat deze stuk was en mijn veren (verlagingsveren van H&R, voor 2,5 en achter 4cm, zaten er al onder maar links voor was gebroken dus meteen maar alles vervangen voor een frisse start).

Stuurbekrachtiging probleem is opgelost, wel vind ik de auto nog erg trillen op de snelweg. Daarbij draait het linker voorwiel dus aan in de wielkast. Er zijn ook (recente) slijtage plekken te zien aan de binnenkant van de wielkast, deze zitten halverwege de wielkast aan de voorkant. Rechterwiel ligt goed in de wielkast dus het licht niet aan de bandenmaat of velgen (215/40/17) en heb eigenlijk altijd met deze maat gereden maar heb het laatste jaar op 15” gereden dus dacht dat het weer tijd werd voor mijn zomerset. Maar dit probleem heb ik voorheen dus niet gehad. Vorig jaar is mijn vooras vervangen ivm homokineet die stuk was (ook links voor) en sindsdien eigenlijk alleen met 15” gereden.

Iemand met ervaringen of suggesties? Ik zit een beetje met mijn handen in m’n haar omdat het mij al zoveel heeft gekost en wil gewoon fijn en veilig op de weg rijden. Ik heb nog steeds een trauma aan die kapotte homokineet waardoor mijn wiel kantelde met 130 km per uur en het voelde alsof mijn auto uit elkaar zou vallen elk moment …

Zou weer uitlijnen evt een oplossing kunnen bieden of zal dat niet hiermee te maken hebben? Auto is een paar maanden geleden uitgelijnd, wel met de 15” banden eronder toen.

IMG_2264.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Je kan even gaan meten, center Voorwiel naar center achterwiel aan beide kanten.

Ook van wiel naar voorscherm aan beide kanten, kijken of er verschil in zit linksxen rechts.
Ik heb niet echt juiste meet linten hier liggen, maar als daar dus een afwijking in zit, wat zou dan de oorzaak zijn? Het vervangen van de vooras? Het stuurhuis? En hoe zou dit te verhelpen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Update; auto laten uitlijnen bij een ander bedrijf en deze vertelde dat het niet goed zat bij de wielen, deze waren waarschijnlijk na vervanging stuurhuis verkeerd gaan staan door verkeerde afstelling. Ze hebben alles zo goed als mogelijk is recht getrokken en mijn wiel ligt nu perfect! Bochten kan ik weer geluidloos nemen en m’n stuur komt keurig terug naar het midden. Moet wel nog een spoorstang en stuurkogel vervangen maar heb net mijn auto op de snelweg getest ook en het is al een wereld van verschil! Ik heb het uitlijn rapport en ga bij hun over 2 weken die 2 dingetjes laten vervangen waarschijnlijk en dan ben ik weer klaar. Maar ik kan nu in ieder geval weer fijn rijden Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!