MAP sensor ivm P2564

Hallo, Ik ben op zoek naar de locatie van de MAP of Vulkdruk Sensor van een Polo 1.2 diesel uit 2011 in verband metn een P2564 Error.
Wie o wie weet waar die zit ?

Alvast bedankt !

VW  POLO 
Was ik zeker ook van plan, maar mij werd geadviseerd eerst even de MAP of turbocharger boost control position sensor te bekijken.

Laatst bewerkt:
VW  POLO 
volgens de storing is het signaal wat hij van de turbo positie verwacht niet hetzelfde als wat hij vraagt.

stel, de ecu vraagt om 1.2 bar turbodruk
dan weet de ecu, als ik de N75 klep zo en zo aanstuur, geef ik zoveel vacuum om de arm van de variabele turbo versteller 6mm te bewegen.
dus de ecu zegt tegen de N75 klep, ga eens op 70%
hup, N75 klep 75% open
dan gaat het armpje van de turbo bewegen
en de positiesensor ziet dan inderdaad, de arm beweegt 6mm en geeft dat door aan de ecu

in jouw geval krijgt de ecu een compleet ander, laag, signaal binnen wat niet past bij deze sensor.
dus ik zou eens naar de positie sensor of zijn bekabeling kijken.

Ja snap ik helemaal, en die N75 weet ik ook wel te vinden , maar waar zit die MAP of turbocharger boost control position sensor ?

VW  POLO 
Was niet de actuator (positiesensor en vacuum versteller) maar na de gehele Turbo incl Actuator plus lekke slang en MAP sensor vervangen te hebben is alles nu OK.

VW  POLO 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!