melding voor dagrijverlichting blijft branden

Wicko071

Bekend lid
Hallo beste lezers,

Ik heb een polo 1.4 benzine uit 2011. Op het dashboard blijft de storingslamp voor de dagrijverlichting branden.. Ik heb alle lampen aan de buitenkant nagekeken maar geen enkel lamp is stuk. Ook de interieurlampjes zijn niet stuk..
Mijn vraag is of het mogelijk is om de storingslamp zelf te resetten of uit te krijgen? of moet het uitgelezen worden?

Ik hoor het graag van jullie..

Het is bekend dat soms dit soort klachten voorkomen. Ik had dit ook (05-2011).
Er is een update voor de BCM voor. Hebben ze bij mij, buiten garantie, gratis gedaan.

Uit lezen met VCDS....en eventueel reset geven.
hier moet je zelfs kunnen zien welke lamp de storing veroorzaakt.
of heb je misschien ergens LED in gezet?

Thnx voor het reageren.. Ehm VCDS zegt me niks maar ik neem aan dat het bij de garage of dealer kan? Ja mijn stadslichten zijn ledverlichtingen.. Zou het daardoor komen denk je? Ik zal morgen ff de ouderwetse T10 lamp weer gebruiken voor de stadslicht en kijken of hij blijft branden.. En anders laat k hem uitlezen..

de dealer, juist de dealer want de goede versie moet erin, er schijnen nogal wat verschillende bcm's te zijn
bij een andere garage gaan ze dat niet gratis doen, als ze het al kunnen

Oke mensen het probleem is verholpen.. nadat krisrock over led begon realiseerde ik dat het indd zo was.. Ik had nl T10 led lampjes voor me stadslicht gebruikt en daardoor brandde het lampje op me dashboard..

Dus heb net de gewone T10 lamp in gedaan en voala! Alleen vraag ik me nu af waarom hij bij de led lampjes storing aangeeft of dat er een lamp kapot is..

Iemand enig idee??

Canbus leds met interne weerstand werken vaak niet, het kan denk ik ook niet
als je bv een remlicht (BA15S) P21W met interne canbus neemt.
Om hetzelfde wattage (stroom) te genereren heb je dus een weerstand van minimaal 20W nodig. De lamp is immers 20W.
Deze zijn groot en worden erg heet. Dat past nooit in een LED dus ik denk dat ze dat anders doen... wellicht werkt de controle bij andere merken anders.
Bij VW kijkt de BCM hoeveel stroom is mijn ervaring.
Je kunt gerust de leds terug plaatsen en even iemand de controle laten uitzetten.
Dit werkt bij alle lampen prima, behalve bij de knipperlichten.
Daar moet je een weerstand voor monteren.
Ik spreek uit ervaring, ik heb n.l. overal leds in zitten (of gehad)

Ja precies, binnenverlichting zit geen controle op volgens mij
ik heb ook leds in de achterlichten zitten, ook rem, achteruitrij en knipperlichten rondom (EDIT: DE KNIPPERLICHTEN MET WEERSTANDEN)
de controle uitgezet en geen problemen
(het probleem van de foutmelding, wat ik eerder schreef, ontstond alleen als ik de mistlampen voor aan zette. dat is dus opgelost met een update

Ik had ook ff een led in de achterlicht gestopt, maar ik vond het minder fel branden dus dat was voor mij geen succes.. achteruitrijlicht zou wel mooi zijn.. ff kijken of ik dat ook kan aanpassen.. helaas heb ik geen mistlampen voor :(.. anders had ik daar ook led in gestopt! :D ..

Beetje offtopic maar ik heb een storing in mijn kofferklep, de BCM geeft aan dat hij niet dichtzit maar hij toch echt wel dicht is...binnenverlichting gaat dus zomaar aan, iemand ervaring mee ?

Dacht eerst dat het aan de verlichting zat of dat er een lampje niet werkte, weet wel dat er maar 1 achteruitrijlicht het doet en neem aan dat ze allebei aan moeten gaan of zit ik fout ?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!