Middendemper verwijderen

hallo mij werd laatst geadviseerd om ipv een einddemper erop te gooien ik beter mijn middendemper kan vervangen, nou ben ik langs geweest bij mijn garage en die zegt dat ik dan zelf even een buis moet regelen hij had het over een soundpipe nou heb ik geen idee waar ik dit vinden moet en wat aan te raden is, of dat jullie er gewoon een rvs buisje eronder geplaatst hebben?
Mvg
 
Volkswagen  Polo 6r GTI  TSI 1.4 GTI 180PK 
Voor de 6r is net als bij 9n3 alleen een middendemper vervanger verkrijgbaar voor een GTI pasklaar.
http://www.autostyle.nl/catalogus/1...polo-6r-gti-1-4-16v-tsi-180pk-2010-o55mm.html

Op mijn vorige polo een 6n had ik een gti pijp pas gelast.
De diameter is niet hetzelfde bij alle types polo, past dus niet zomaar.
Een goedkopere oplossing is bij de gemiddelde staalboer een stuk pijp in de juiste diameter en lengte van de middendemper halen.
En die er dan onder (laten) lassen.

Voor het geluid is het wel een aanrader moet ik zeggen.
Er is gewoon meer geluid, niet storend.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Michel97 kom je eruit met je uitlaat, kan wel iets voor je maken heel simpel en is geen probleem .
Geen haast het is vakantie tijd en heb de autobrug niet nu ter beschikking ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Michel97 kom je eruit met je uitlaat, kan wel iets voor je maken heel simpel en is geen probleem .
Geen haast het is vakantie tijd en heb de autobrug niet nu ter beschikking ..
Ik ben langs de uitlaten boer geweest en die heeft er binnen een half uur een rechte pijp onder gelast! Zelfs nog een gratis sierstuk voor mij erop gelast dus is helemaal geregeld! Maar bedankt voor je initiatief!!
 
Volkswagen  Polo 6r GTI  TSI 1.4 GTI 180PK 
  • Leuk
Waarderingen: Durban en DeeOow
Ben ook benieuwd daar het resultaat. Helaas heb ik alleen een gewone 1.4 zonder turbo. Past zo'n vervangende pijp ook zo daar tussen?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 fsi 96pk 
Heb eens wat zitten googelen. Wanneer je alleen de middendemper verwijdert en verder niets verandert aan je uitlaat systeem, is het enige effect een ander geluid. In enkele gevallen zou zelfs sprake zijn van vermogensverlies.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij een kapotte middendemper zul je vermogensverlies hebben.
Zolang je het systeem ‘gesloten’ houd dmv van een rechte pijp aangesloten op de einddemper niet.
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Mijn auto is echt wel beter gaan lopen. Eerst niet op gelet, maar opeens dacht ik, he ik kom wel heel snel op de bumper van me voorligger.

Ikzelf denk dat het komt door mindere terugdruk van de turbo waardoor deze iets sneller opspoelt.

Kan het mis hebben, maar het rijdt voor mij verdomd lekker zo.

Bedenk me net, heb ook een dumpvalve, misschien die combo ook iets beter werkt.
 
Oud topic, maar wat is het verschil als je je einddemper vervangt met een pijp OF de middendemper? En zit hier je katalysator niet in/bij? Hoe zit dat allemaal? :eek:

Ook wel benieuwd wat voor “uitlatenboer” met bedoelt. . Bandenboer oke maar zijn er uitlatenboeren?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Oud topic, maar wat is het verschil als je je einddemper vervangt met een pijp OF de middendemper? En zit hier je katalysator niet in/bij? Hoe zit dat allemaal? :eek:

Ook wel benieuwd wat voor “uitlatenboer” met bedoelt. . Bandenboer oke maar zijn er uitlatenboeren?

Je zou het niet zeggen maar... je einddemper zit op het einde en je midden demper in het midden. Vrijwel altijd is de middendemper kleiner dan de einddemper dus verschil in hoeveelheid bij het verwijderen van de een of de ander (in geluid en of tegendruk en gewicht). Meeste katalysatoren zitten vlak na het blok, waar de gehele uitlaat begint dus, sommige auto's zoals de mijnes hebben ook nog een tweede katalysator*, heeft denk met uitstoot / geluid te maken. En uitlatenboer is precies zoals men een bandenboer noemt maar dan eentje met verstand van uitlaten.

* al zijn mijnes eruit voor een mooier geluid. En ergens dit jaar gaat de eerste katalysator er ook uit :cool:.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!