Mijn polo 1.2 tdi start wel maar slaat weer af

Beste Leden.
Gisterochtend heeft mijn polo 1.2 Tdi bluemotion mij in de steek gelaten onderweg na werk.
Halverwege de snelweg kon ik geen gas meer geven, snelweg afgegaan om te kijken wat t probleem zou zijn, vervolgens slaat de motor af en wilt de auto wel starten maar valt weer uit,
Volgens de garage zou t eerst aan de sleutel liggen maar ook met de reserve sleutel hetzelfde probleem.

Gistermiddag dus de auto weggesleept ri het huis van mn vader, daar deed hij het wel weer even maar toen duide zich er een ander probleem bij, de auto lekte olie.

Enig idee wat het kan zijn?

Foto bijgevoegd van de auto.

Dankjewel alvast
 

Bijlagen

  • IMG_0804.jpeg
    IMG_0804.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 14
Volkswagen  Polo bluemotion comfortline  1.2 
Er kan van alles fout zijn, met de gegeven informatie kunnen er 10+ diagnoses geadviseerd worden.
De codes geven verduidelijking waar het probleem ligt, dus in dit geval zou ik even afwachten.

Ken je toevallig iemand die een OBD lezer heeft? Dan kan je zelf alvast kijken wat de foutmelding is. :)
 
Er kan van alles fout zijn, met de gegeven informatie kunnen er 10+ diagnoses geadviseerd worden.
De codes geven verduidelijking waar het probleem ligt, dus in dit geval zou ik even afwachten.

Ken je toevallig iemand die een OBD lezer heeft? Dan kan je zelf alvast kijken wat de foutmelding is. :)
Jaa snap ik, nee de enige die ik ken is met vakantie en komt pas terug eind augustus
 
Volkswagen  Polo bluemotion comfortline  1.2 
Hij gaat 5 augustus na de garage eerder kon niet, maar was benieuwd of er iemand wist wat er aan de hand kon zijn

Dus je polo start en motor loopt weer ? Heb je al gekeken waar die precies olie lekt ? Zoek in de motorruimte en onder de auto naar de lekkage. Controleer altijd de remvloeistof, motor oliepijlstok en koelvloeistof niveau en blijft dat in de gaten houden om te zien hoeveel en hoe snel die lekt. Vaak is het de oliefilterhuis maar goede diagnose is gepast om verdere schade te voorkomen, door bijv. uitlezen want heel vaak komt de storing weer terug of lekkage wat groter wordt vandaar. Maar idd misschien je regio melden en kijken of iemand zo lief wilt zijn hier op het forum of ANWM bellen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!