Mijn Polo nog te repareren of niet?

Ik heb hier een VW Polo 6n1 uit 1998 en vind het een fijne auto in te rijden, echter heeft mijn garage nu gezegd dat de kosten die komen behoorlijk hoog zijn en of het nog wel verstandig is om hieraan te sleutelen.

Het volgende is geconstateerd:

Lekkende klepdeksel
Lekkende koppakking
Lekkende carterpan

Kachelradiateur. Als ik de verwarming aanzet dan komt er een zoetige lucht mijn auto binnen. De binnenramen krijgen dan een vettig laagje. Er lekt dus koelvloeistof. Als ik de verwarming niet gebruik blijft de koelvloeistof op hetzelfde peil (wordt niet minder)

Bij ieder rijbeurt ligt er naderhand een klein olieplasje onder de auto. Het is niet heel veel, maar toch.
De temperatuur van de motor blijft strak op 90 graden staan. Als ik het oliepeil controleer zit er geen witte wolkjes in.
Schone olie dus.

Verder is er een remverschil achter. De garage vertelde dat dit ook onderzocht moet worden.
De kosten worden geraamd op 1800 euro (minimaal) Dit is inclusief twee nieuwe bandjes, wisselbladen en koplampen afstellen. Mijn polo heeft nu bijna 170.000 km op de meter staan. De afgelopen jaren zijn de versnellingsbak en de koppeling vervangen.

Zoals mijn Polo nu is komt deze niet meer door de APK keuring.
 
Volkswagen  Polo 44kKW  1.4 
Als de kosten min 1800 zijn en nog kunnen oplopen, zou ik kijken of je een andere kan kopen.
Ik denk dat je voor rond 1000 a 1300eu een andere kan kopen die vergelijkbaar is. Kan je de huidige nog gebruiken voor onderdelen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
1800 euro beste garage NOT dat zou ik niet aan een klant van mij durven zeggen voor die werkzaamheden

kachel radiator lekt ook als je de kachel niet gebruikt op warm koelvloeistof blijft rond gaan ook door de kachel dus

ligt er koelvloeistof bij de mat waar je je voeten plaatst ?

koppakking kopbouten kleppendeksel paking vloeistoffen eventueel distributie max 400 aan onderdelen
achterremmen max 140 aan onderdelen

dus als je handig bent komt er geen montage kosten bij andes is hij echt wel klaar tussen de 800 en 1250 voor de mankementen die jij op geeft
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
beste franky, nee hij lekt niet aan de onderkant. De ANWB heeft er ook naar gekeken en ook gevoelt. Daar ligt niks. De koelvloeistof blijft ook op het zelfde peil zolang ik de verwarming niet aanzet. Ik rij nu nog wel in mijn Polo.
 
Volkswagen  Polo 44kKW  1.4 
oke dan lekt hij niet of nouwelijks kachelradiator zal altijd lekken warme of koude lucht word bepaald door een klep staat de radiator los van vloer zou nat moeten zijn en de voorruit vet van binnen
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
En de vraag is dan ook, wat koop je qua onderhoud en staat.

Dus dan doe je de pomp, riemen, bougies vloeistoffen en filters, zit je daar op te wachten?

Als ik het zo lees, tussen de regels door, heb je stiekem al een besluit genomen alleen wil je er nog niet aan....

Tis klote zo'n situatie.

Kijk eerst even rond op gaspedaal wat je kan vinden binnen je budget, kan je het allemaal afwegen.

Succes
 
En de vraag is dan ook, wat koop je qua onderhoud en staat.

Dus dan doe je de pomp, riemen, bougies vloeistoffen en filters, zit je daar op te wachten?

Als ik het zo lees, tussen de regels door, heb je stiekem al een besluit genomen alleen wil je er nog niet aan....

Tis klote zo'n situatie.

Kijk eerst even rond op gaspedaal wat je kan vinden binnen je budget, kan je het allemaal afwegen.

Succes

Beste Pigeon, ja dat is waar, maar ik wil er niet aan, want ik ga mijn Polo opzeker missen! Het is zo'n lekkere auto en rijdt super!
 
Volkswagen  Polo 44kKW  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!